Napady

BMWLAND > Volnoběžné otáčky kolísají

Volnoběžné otáčky kolísají s plynulým cyklem cca 3 sekundy, zejména při zátěži (zapnutá převodovka nebo klimatizace) od cca 500 do 700 min-1, při rozjezdu cítíte, jak auto cuká. EKG bylo roztrhané, měněno a svíčky taky. Z nějakého důvodu se lambda čtení vznáší, přikládám obrázky
Kliknutím zobrazíte přiložený soubor
za pár sekund
Kliknutím zobrazíte přiložený soubor
Co tento test znamená?
Kliknutím zobrazíte přiložený soubor
zapnutá klimatizace
Kliknutím zobrazíte přiložený soubor
Z chyb někdy dochází k vynechávání zapalování ve válcích, obvykle když jedete nad sto, nic jiného tam není
a celkově motor běží dobře
Díky

Ventil XX je přítomen – mytí. Pokud byl vyměněn KG ventil, musí být všechny trubky z něj důkladně vyčištěny. Vstřikovače mohou proudit nerovnoměrně, tlak paliva může kolísat a kazit špičku cívkami a/nebo zapalovacími svíčkami a ztrácet část jiskry na stranu. Možná ještě něco vymyslím, když si to rozmyslím.
Chyby vynechání lze zachytit prohozením samotných cívek. a tak zjistěte: který z nich machruje.

Není tam ventil XX, všechny trubky jsem vyčistil čistící tyčinkou. Zajímavostí je, že zatímco motor není úplně zahřátý, 60-80 stupňů, vše je v pořádku, jakmile se úplně zahřeje, začnou plavat s rovnoměrnou amplitudou, zpočátku se motor jakoby obohatí a je při zatížení, pak se zdá, že se mírně uvolní a tak dále s amplitudou asi 3 sekundy

1.9.2009, 13: 02
Má smysl zkontrolovat snímač T motoru!
1.9.2009, 15: 32
Citace (Alexey38 @ » příspěvek=)
chyby někdy zahrnují vynechání zapalování ve válcích

pokud tam jsou výpadky zapalování je potřeba vykopat v jakém hrnci je chyba, podívat se tam na cívku, svíčku, vstřikovač. Byl tam případ, kdy nová cívka fungovala týden a umřela.

1 – stojí karty za to? pokud ano, jedná se o přeskakování při velkém zatížení
2 – hodnoty sondy by neměly stát v klidu, ale měly by cyklicky kolísat v rozmezí 02-08 V
3 – relativně špatné XX, dá se říci, že součtové korekce jsou poměrně velké (směs je chudá v obou bankách)

2.9.2009, 18: 02
Citace (GUNhed @ » příspěvek=)
1 – stojí karty za to? pokud ano, jedná se o přeskakování při velkém zatížení

Ano, karty stojí za to, jaký to má vliv?
Citace (GUNhed @ » příspěvek=)
2 – hodnoty sondy by neměly stát v klidu, ale měly by cyklicky kolísat v rozmezí 02-08 V

soudě podle hodnot nad 08, neskočí, ale klesne na téměř 0,06
Citace (GUNhed @ » příspěvek=)

3 – relativně špatné XX, dá se říci, že součtové korekce jsou poměrně velké (směs je chudá v obou bankách)

Onehdá jsem sundal vstřikovače, umyl, zkontroloval obrazec nástřiku, zároveň hledal případný únik, moc toho nenašel, vyměnil pár gumiček na vstřikovačích, korekce šly do mínusu, ale rychlost stále plave, zítra nafotím

2.9.2009, 18: 05
Citace (Alexey38 @ » příspěvek=)
Ano, karty stojí za to, jaký to má vliv?

To záleží!
v důsledku ucpaného výfuku se výfukové plyny dostávají do sání. pak si myslím, že chápeš, co se děje

Po resetování oprav se XX obnoví nebo okamžitě začne plavat?
a jak se XX chová s odstraněným průtokoměrem?

2.9.2009, 18: 30
Citace (GUNhed @ » příspěvek=)

To záleží!
v důsledku ucpaného výfuku se výfukové plyny dostávají do sání. pak si myslím, že chápeš, co se děje

Je pochopitelné, že zpomalily, a to zřejmě může být důvodem zvýšené spotřeby oleje při zátěži (mám na mysli plyny pronikající do klikové skříně a unikající spolu s olejem ventilací), zatímco na volnoběh je žádný kouř a výfuk nezapáchá, komprese je 10 v kruhovém směru, měnil jsem uzávěry.

Citace (GUNhed @ » příspěvek=)
Po resetování oprav se XX obnoví nebo okamžitě začne plavat?

To si nepamatuju, dlouho jsem to neresetoval, přesně si pamatuji, že klesly na 500 a z nějakého důvodu někdy po resetování jádra vyskočí „program motoru“ a nezmizí, dokud smažte, pak je vše v pořádku.

Citace (GUNhed @ » příspěvek=)
a jak se XX chová s odstraněným průtokoměrem?
Tohle jsem vůbec nezkoušel, určitě to zítra zkontroluji a opravím
2.9.2009, 20: 42
Citace (Alexey38 @ » příspěvek=)

někdy po resetování jádra vyskočí „program motoru“ a nezmizí, dokud ho nevymažete, pak je vše v pořádku.

Po vynulování korekcí byste měli vždy na 20 sekund vypnout zapalování

3.9.2009, 8: 27
Citace (GUNhed @ 2.9.2009, 19:05)

To záleží!
v důsledku ucpaného výfuku se výfukové plyny dostávají do sání. pak si myslím, že chápeš, co se děje

Po resetování oprav se XX obnoví nebo okamžitě začne plavat?
a jak se XX chová s odstraněným průtokoměrem?

GANhed Po cestě otázka na vás, jaká je souvislost mezi kočkami v jeho problému. Koneckonců, kolísá rychlost člověka při zatížení (klimatizace je zapnutá)? Pokud se jedná o kata, projevily by se i bez zátěže?! Upřesněte, tohle mě taky moc zajímá! Omlouvám se za zasahování do autorova tématu, ale samý odpad, otáčky plavou jen pod zátěží (potkávací světla, topení, mlhovky, vyhřívání zadního okna) a pokud nezapnete začnou plavat a generátor a baterie jsou nové

Přečtěte si více
Tillandsie: druhy a péče o květinu.

3.9.2009, 12: 13
Citace (BMWod @ » příspěvek=)
jaká je souvislost mezi kočkou a jejím problémem?

žádný. Popsal jsem, co katalyzátory označují

Přidáno po minutě:

Citace (BMWod @ » příspěvek=)
Otáčky kolísají pouze při zatížení

vyjměte regulátor XX a umyjte jej

3.9.2009, 13: 49
Citace (GUNhed @ 3.9.2009, 13:13)

žádný. Popsal jsem, co katalyzátory označují

Přidáno po minutě:

vyjměte regulátor XX a umyjte jej

Je to také nové. už nevím, co si mám myslet.
3.9.2009, 14: 44
Citace (BMWod @ » příspěvek=)
už nevím, co si mám myslet

pak musíte udělat normální diagnózu

Obecně platí, že při vypnutém průtokoměru také plavou, po přenastavení korekcí se zdají být trochu rovnoměrnější, ale stále plavou

3.9.2009, 16: 54
Citace (Alexey38 @ » příspěvek=)
zdají se být trochu více v rovině, ale stále plavou

Plavou, nebo se motor jen zadrhává?

Plavou jen s menší amplitudou, při nastartování motor cuká, jako by nefungoval nějaký válec, nicméně to se stalo před resetováním korekcí, při zahřívání 60-80 gr funguje plynule a neškube při rozjezdu , jakmile se ohřeje nad 100 tak se spustí
dokud se neresetuje Kliknutím zobrazíte přiložený soubor

10.9.2009, 10: 05
Citace(bmw728 @ 26.8.2009, 12:14)

Ventil XX je přítomen – mytí. Pokud byl vyměněn KG ventil, musí být všechny trubky z něj důkladně vyčištěny. Vstřikovače mohou proudit nerovnoměrně, tlak paliva může kolísat a kazit špičku cívkami a/nebo zapalovacími svíčkami a ztrácet část jiskry na stranu. Možná ještě něco vymyslím, když si to rozmyslím.
Chyby vynechání lze zachytit prohozením samotných cívek. a tak zjistěte: který z nich machruje.

Měl jsem podobnou situaci (M73), i když se to nestalo v létě, ale nyní po chladné noci plavou na teplém motoru. Při velmi pomalé jízdě (parkování) zpátečkou se auto zastavilo.
1) Ventil XX – jsou někde odkazy?
2) CG ventil – v jakém případě byste měli věnovat pozornost tomuto ventilu (kromě xx, existují nějaké další příznaky?)
3) Vstřikovače nemusí proudit rovnoměrně – jak to mohu zkontrolovat?
4) Palivové čerpadlo může ovlivnit tlak paliva – jak to zkontrolovat? — při poslední výměně palivového filtru jsem byl postříkán hadičkami od hlavy až k patě

Nezdá se, že by tam byl ventil XX, jsou tam jen některé SMÍŠENÉ VZDUCHOVÉ VENTILY.
Vstřikovače na stojanu.
Tlak jedině manometrem – co jiného. (viz můj výběr).
T. filtr se obvykle mění z beznaděje nebo hlouposti opravářů. Je to jako klepání nohou na kolo – v 99,9 % případů se nic nemění.
Zdá se, že existují dvě membrány (každá je pouze DVĚ):

10.9.2009, 10: 59
Citace(bmw728 @ 10.9.2009, 9:30)

Nezdá se, že by tam byl ventil XX, jsou tam jen některé SMÍŠENÉ VZDUCHOVÉ VENTILY.
Vstřikovače na stojanu.
Tlak jedině manometrem – co jiného. (viz můj výběr).
T. filtr se obvykle mění z beznaděje nebo hlouposti opravářů. Je to jako klepání nohou na kolo – v 99,9 % případů se nic nemění.
Zdá se, že existují dvě membrány (každá je pouze DVĚ):

Pokud to byly vstřikovače, tak proč to v létě normálně fungovalo?

10.9.2009, 11: 15
Citace (Flagman @ 10.9.2009, 11:59)
Pokud to byly vstřikovače, tak proč to v létě normálně fungovalo?

Netankoval jsi od léta ani jednou?
10.9.2009, 11: 27
Citace(bmw728 @ 10.9.2009, 10:15)
Netankoval jsi od léta ani jednou?

Nerozuměl jsem otázce
Jen řeknu, že minulou zimu byla taková klobása skvělá, letos v létě je to normální a teď s nástupem chladného počasí to zase začíná.
Mimochodem, tankuji auto ve své rodné zemi.

. Pokud je benzín vždy normální, pak je vše jako obvykle: diagnostika chyb, zapalovací svíčky, komprese, tlak paliva.

10.9.2009, 15: 51
Citace(bmw728 @ 10.9.2009, 11:18)

. Pokud je benzín vždy normální, pak je vše jako obvykle: diagnostika chyb, zapalovací svíčky, komprese, tlak paliva.

Vše výše uvedené se týká neustálých problémů,
Ale pro mě je to sezónní: je zima, je zima, je teplo, je to normální.
A teď, když se hrabeš v netěsnostech vzduchu a gumových hadičkách, může mi to někdo říct?

Přečtěte si více
Jak si vyrobit toaletu v zemi vlastníma rukama: podrobný průvodce | články

10.9.2009, 15: 54
Citace (Flagman @ 10.9.2009, 16:51)

Vše výše uvedené se týká neustálých problémů,
Ale pro mě je to sezónní: je zima, je zima, je teplo, je to normální.
A teď, když se hrabeš v netěsnostech vzduchu a gumových hadičkách, může mi to někdo říct?

Teplota nasávaného vzduchu je určována čidlem uvnitř vzduchoměru. Buď to otestujte, nebo nainstalujte jiný vzduchoměr pro porovnání, po analýze. Sání je také stálá věc, buď tam je nebo není.

10.9.2009, 15: 55
Citace(bmw728 @ 10.9.2009, 14:54)

Teplota nasávaného vzduchu je určována čidlem uvnitř vzduchoměru. Buď to otestujte, nebo nainstalujte jiný vzduchoměr pro porovnání, po analýze. Sání je také stálá věc, buď tam je nebo není.

Jen já je mám dva

10.9.2009, 18: 18
Citace (Flagman @ » příspěvek=)
Ale pro mě je to sezónní: je zima, je zima, je teplo, je to normální.

U mě je to naopak, teď se prudce ochladilo a začaly fungovat deště, je to vyrovnanější, ale pořád trochu plavou

10.9.2009, 19: 13
Citace (Flagman @ 10.9.2009, 16:55)
Jen já je mám dva

. Tuto dvouhlavou příšeru jsem si vybral sám.
11.9.2009, 9: 52

Obecně jsem odpojil zástrčku z pravého průtokoměru – budu na to dávat pozor
Z toho, co již bylo zaznamenáno: šipka spotřeby paliva na palubní desce začala běžet rychleji doleva a doprava.

Veškeré kolísání otáček souvisí s měřičem průtoku vzduchu, změňte je nebo opravte. A vše bude špičkové.

11.9.2009, 15: 29
Citace (sany @ 11.9.2009, 13:33)

Veškeré kolísání otáček souvisí s měřičem průtoku vzduchu, změňte je nebo opravte. A vše bude špičkové.

tak to je!
ale muži nevědí
nyní vysvětlete, na které straně je průtokoměr zapnutý, když je vypnutý?

Citace (Alexey38 @ » příspěvek=)

Obecně platí, že při vypnutém průtokoměru také plavou, po přenastavení korekcí se zdají být trochu rovnoměrnější, ale stále plavou

Treshka ty jsi svět
12.9.2009, 2: 05

v prvním příspěvku třetí a čtvrtý obrázek graficky zobrazují jednotnost provozu každého válce. velký rozdíl v ukazateli v jednom válci je problém kolem něj (cívka, svíčky atd.). pokud je šíření napříč všemi, problém je pro všechny stejný.
co je to za problém? – Nevím jistě. ale uvažujme logicky.
Daný: cyklus snižování a zvyšování rychlosti 3 sekundy. Na nevyhřívaném nic z toho není.
Systém volnoběhu nefunguje, když motor není zahřátý. místo toho je zde program pro spouštění a provoz motoru, který nedosáhl provozní teploty. Problém tedy může spočívat v systému regulace otáček volnoběhu. Co může rušit volnoběh?
Vzhledem k tomu, že perioda kolísání rotace je 3 sekundy, nemůže za to žádná z částí pracujících v čase s motorem. takže svíčky, cívky atd. zmizí z příčin okamžitě a navždy.
Vzhledem k tomu, že existuje cykličnost 3 sekund, znamená to, že každé 3 sekundy něco změní její činnost. nepravděpodobné důvody: 1. jednou za 3 sekundy po zvýšení tlaku v palivovém potrubí to regulátor resetuje a dělá to zbytečně, takže tlak klesne pod požadovanou úroveň, poté se uzavře a tlak se zvýší. skoro fantazie, sám o této možnosti pochybuji, ale to úžasné je často nablízku. 2. Kolísání napětí v bočním vrchlíku v důsledku cyklického provozu regulátoru napětí spolu s ním a vše dohromady nebo někde samostatně. ovládání motoru.
obě možnosti jsou teoreticky prakticky možné, s přihlédnutím k dnešním technologiím je pravděpodobnost takových příčin plovoucího xx poměrně malá.
Vzhledem k rozdílům v rovnoměrnosti provozu napříč všemi válci je pracovní směs buď chudá, nebo obohacená. Nadměrné obohacení je snadno diagnostikováno, protože je vždy důsledkem strašlivé lži snímače nebo jeho selhání. Každá diagnostika to ukáže.
Proto je v aktuálním případě směs chudá. odtud velké nerovnosti napříč válci. To je důkaz, že za studena je vše v pořádku – speciál. Program ECU směs nadměrně obohacuje a plovoucí efekt XX se buď nedostaví, nebo není patrný. U chudé směsi jsou také možné výpadky zapalování, a čím chudší směs, tím častěji. v aktuálním případě jsou mezery.
Co by mohlo způsobit chudnutí směsi? – přebytek vzduchu – ten se ale odnikud neobjevuje cyklicky každé 3 vteřiny.
ale v M62 je kompresor pro systém dodatečné úpravy výfukových plynů a pro něj systém řízení podtlaku. Cyklickým ochlazovačem může být snad jen solenoidový ventil (katalogové číslo 11 74 1742711), nebo někde netěsná prasklá hadice v potrubí podtlakového systému.

Diagnostikuje se prohlídkou tohoto zařízení, kontrolou (nevím) funkčnosti ventilu nebo kompresoru, kontrolou CO, CH.

12.9.2009, 6: 06
Citace (Treshka ty jsi svět @ » příspěvek=)
Proto je v aktuálním případě směs chudá

Je to velmi podobné tomuto, zdá se, že proces úpravy kvality směsi na XX je v nějaké rezonanci, směs bude buď chudá, nebo bohatá, cykličnost je velmi výrazná

Přečtěte si více
Tabulka 18. Minimální výška oplocení ConsultantPlus

Citace (Treshka ty jsi svět @ » příspěvek=)
v m62 je k dispozici kompresor pro systém následného zpracování výfukových plynů

Zkontroloval jsem hadice, pokud se samotný ventil nezavře, i když podle mého názoru s odstraněnými a ucpanými hadicemi také plave, přesně si to nepamatuji, musím zkontrolovat. Abych byl upřímný, nezkontroloval jsem, jak se v tuto chvíli chová tlak v palivovém potrubí

směs benzinu byla zmíněna před stránkou.
zkontrolujte stav všech potrubí na zadním krytu sacího potrubí

17.9.2009, 12: 10
Citace (Alexey38 @ 12.9.2009, 5:06)

Je to velmi podobné tomuto, zdá se, že proces úpravy kvality směsi na XX je v nějaké rezonanci, směs bude buď chudá, nebo bohatá, cykličnost je velmi výrazná

Zkontroloval jsem hadice, pokud se samotný ventil nezavře, i když podle mého názoru s odstraněnými a ucpanými hadicemi také plave, přesně si to nepamatuji, musím zkontrolovat. Abych byl upřímný, nezkontroloval jsem, jak se v tuto chvíli chová tlak v palivovém potrubí

Změřte odpor na průtokoměru diagonálně s vyjmutou zástrčkou, pokud máte 4-pólový.

Problém je tento: (X5 M54), volnoběh plave, v blízkosti sání je slyšet nějaký zvuk skřípání a praskání v sání. Auto předtím jelo normálně, nic se neopravovalo, jezdili jsme den – vše v pořádku, pak jelo pár minut na volnoběh a nastartovalo, ale jede v pohodě, pokud někdo něco podobného měl, dejte vědět mě,

Zdravím všechny. E39 M52TU má úplně stejný problém. Za tepla otáčky kolísají. sekundy klesají na 3 a pak stoupají. Je to pocit, jako by se mozek snažil něco napravit. a když se zahřeje, energie se ztrácí. Diagnostika ukázala snímač vačkového hřídele sání – měnil jsem, zátah se trochu zlepšil, ale otáčky stále kolísaly. Za studena je vše v pořádku, jezdí dobře a otáčky jsou vyrovnané. A také při jízdě, pokud zmáčknete spojku, otáčky neklesnou pod 1000.

ale v M62 je kompresor pro systém dodatečné úpravy výfukových plynů a pro něj systém řízení podtlaku. Cyklickým ochlazovačem může být snad jen solenoidový ventil (katalogové číslo 11 74 1742711), nebo někde netěsná prasklá hadice v potrubí podtlakového systému.

Je takový ventil na M52TU?

Přidáno po 2 dnech:

Kluci, měl někdo tento problém? Po zahřátí se auto jednoduše změní na Ladu ((a diagnostika neukazuje žádné chyby.
Uvažuji o výměně snímače vačkového hřídele výfuku, myslí si někdo, že to má smysl?

V tomto článku naši odborníci zodpoví otázku, proč otáčky naprázdno kolísají. S jakými závadami můžete jezdit a které je lepší nejezdit a je třeba je urychleně ošetřit. Jdeme.

<strong>Proč volnoběžné otáčky plavou – 9 důvodů</strong>

Začněme nejzjevnějšími a nejčastějšími poruchami. Není potřeba hned vyrazit do divočiny a rozebrat půlku auta. I když ve špatných službách to přesně dělají. Ale jsme upřímní chlapi. Vezměme to tedy pěkně popořadě.

<strong>Regulátor volnoběhu</strong>

Nejprve na seznamu důvodů nestabilních otáček motoru. IAC (IAC) je akční člen, takže pokud se porouchá, neuvidíte žádné kontroly ani chyby. Diagnostické metody jsou následující:

  1. Vyjměte ovládací terminál volnoběhu z bloku. Startujeme auto. Pokud po nastartování motor okamžitě zhasne, pak IAC funguje. Nic se nezměnilo? Podívejme se dále.
  2. Čip nevkládáme zpět. Vezmeme multimetr, zapneme zapalování a změříme napětí na svorce ve dvojicích. Přišlo 12 voltů – obvod je v pořádku. Žádný? Takže někde je přestávka.
  3. Nyní hledáme problém plovoucích otáček motoru v samotném ventilu. Měříme také odpor na kontaktech IAC ve dvojicích. Pokud regulátor funguje správně, zařízení ukáže na dvou párech nekonečno a na zbytku hodnotu asi 50 ohmů.
  4. Poslední fáze ověřování. Vyjmeme ventil, připojíme k němu konektor a zapneme zapalování. Pracovník IAC musí zcela vysunout tyč z pouzdra. Nic se nestalo? Kupujeme nový.

<strong>Úniky vzduchu jsou častou příčinou nestabilní rychlosti.</strong>

Problém je starý jako dědova Lada. Nezaznamenaný vzduch po snímači hmotnostního průtoku vzduchu vstupuje do motoru a mění složení směsi vzduch-palivo. Chudí ji. ECU se snaží upravit směs, ale bez úspěchu. V důsledku toho kolísají otáčky.

Kde se do motoru nejčastěji dostává nezaznamenaný vzduch:

  • V oblasti těsnění sacího potrubí;
  • v úseku potrubí od vzduchového filtru k sestavě škrticí klapky;
  • pod O-kroužky vstřikovače a těsnění škrticí klapky;
  • v oblasti podtlakového posilovače brzd a podtlakových hadic;
  • pod ventilem adsorbéru a regulátorem volnoběžných otáček;
  • na spoji vakuových trubic a vstřikovače.

Obecný obrázek je jasný, ale jak najít konkrétního viníka. Existuje několik způsobů.

Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je uzavřít sestavu snímače hmotnostního průtoku vzduchu rukou nebo něčím vhodným. Motor se okamžitě zastavil a vzduchový kanál byl značně stlačen, což znamená, že nedochází k žádnému sání. Motor běží dál a je slyšet syčivý zvuk – máte štěstí, našli jste příčinu. Pokud není syčení slyšet nebo není jasné, kde se jedná o otravu, použijeme jinou metodu.

Přečtěte si více
Zlepšení kvality zvuku vašeho televizoru, článek. Portál

K tomu potřebujete benzín nebo čistič karburátoru. Při běžícím motoru postříkejte všechna podezřelá místa jednu po druhé hořlavou kapalinou. Posloucháme motor nebo požádáme partnera, aby sledoval otáčkoměr. Nastříkali jsme to na jedno místo a podívejte se. čekáme. Poletují otáčky při volnoběhu a nic se neděje? Takže tím. Motor najednou zařval? Únik byl nalezen.

Pokud selžete i zde, pak zbývá jen hledat pomocí generátoru kouře. Je k dispozici téměř ve všech autoservisech. Ale pokud to chcete udělat, je to pár maličkostí.

Jak používat. Při vypnutém motoru uzavřete všechny otvory v sacím traktu kromě jednoho. Připojíme k němu generátor kouře a načerpáme kouř. No, pak je vše jednoduché. Podíváme se, kde je otrava, a odstraníme únik.

<strong>Po vyčištění tělesa škrticí klapky běží naprázdno</strong>

Jak se často stává, vyčistíte dálkové ovládání a spustí se. Nestabilní rychlost, ztráta trakce. Myslíš si, sakra, všechna práce je marná. Ale někteří lidé takové problémy nemají. Dálkový ovladač vyčistí, nainstalují a vše je v pořádku. jaký je důvod?

Faktem je, že hodně záleží na intervalu mezi čištěními. Pokud to budete dělat pravidelně, alespoň jednou ročně, pak se škrticí klapka nestihne příliš ucpat. Během této doby bude na fungujícím motoru v motorovém prostoru velmi málo usazenin. Úhel polohy plynu se nezmění a nebude se muset učit.

A nyní je situace jiná. Těleso škrticí klapky nebylo několik let servisováno. Je zde již taková vrstva sazí, že výchozí poloha s 2% otevřením může být až 6%. A když ho vyčistíte, průchozí otvor se zvětší. Výsledkem je zvýšená nebo nestabilní rychlost.

Řešení je jednoduché. Čistíme a školíme dálkový průzkum Země. Každý model auta má svůj vlastní algoritmus.

<strong>Ventil odvětrávání klikové skříně nefunguje – urychleně jej vyměňte</strong>

Pamatujte, že jsme řekli, že můžete řídit s některými poruchami. Ale s tímhle v žádném případě. Vypusťte motor.

Představte si situaci. Motor je plně funkční. Ale během kompresních a silových zdvihů plyny nevyhnutelně pronikají pístními kroužky do klikové skříně. A nyní stejná situace nastává u ujetého motoru. Plynů je již mnohem více. Pokud nejsou odvzdušněny, může obrovský tlak v klikové skříni vymáčknout těsnění klikového nebo vačkového hřídele. To je vše.

Stručně o funkci ventilu PCV a proč mohou kolísat otáčky naprázdno.

Ventil má pouze tři úkoly:

  1. Snižte přebytečný tlak vzduchu pod krytem ventilu. To je důležité. Při volnoběžných otáčkách vzniká v prostoru škrticí klapky silný podtlak. PCV to vyrovná, aby se nepoškodila těsnění vačkových hřídelů.
  2. Vypusťte plyny z klikové skříně do sacího potrubí.
  3. Vyvarujte se znečišťování životního prostředí. Plyny z klikové skříně s olejovými parami a směsí vzduch-palivo vstupují do válců a hoří v nich.

A nyní proč kolísají otáčky naprázdno a jak zkontrolovat provozuschopnost ventilu PCV.

V normálním stavu je ventil otevřený. Když motor běží naprázdno, vratná pružina uzavře kanál. Ale pokud je někde poškozeno potrubí nebo samotný PCV uniká, pak se do sání dostane nezaznamenaný vzduch. Směs se stává chudší a rychlost začíná plavat.

Další situací je ucpaný ventil PCV. Vypočítané ukazatele průtoku vzduchu do sání se mění, což vede k nadměrnému obohacení směsi. Otáčky mohou také kolísat.

Jak zkontrolovat ventil:

  1. Demontujte ventil PCV.
  2. Připojte ventil k hadici a nainstalujte zátku do otvoru pod krytem ventilu.
  3. Nechte motor běžet na volnoběh a položte prst na konec ventilu PCV, abyste zkontrolovali podtlak. Nestahuje se vám prst? Podíváme se tedy, jestli není ucpaný ventil.
  4. Po kontrole podtlaku vypněte motor a demontujte ventil PCV.
  5. Vezmeme PCV do ruky a důkladně protřepeme. Slyšíte chrastivý zvuk? Vše je tedy normální. Žádný? Vyměníme ventil.

<strong>Generátor a nestabilní rychlost</strong>

Jen přemýšlej. Otáčky motoru na volnoběh kolísají a na vině je generátor. Opravdu se to může stát? Jaký je zde vztah? Ale je to tam. Toto je spálený diodový můstek generátoru.

K tomu dochází, když nejsou poškozeny všechny diody v diodovém můstku, ale jedna nebo dvě. Nabíjení probíhá v cyklech. Současně se zatížení motoru z generátoru buď zvyšuje, nebo snižuje. Otáčkoměr jasně ukazuje, že ručička plave.

Diagnostika je zde stejně jednoduchá jako použití sekery. Zapněte potkávací světla a podívejte se na světlomety. Hoří, ale teplo se mění v čase s rychlostí? Takže je to generátor.

<strong>Kdy je potřeba vyměnit snímač průtoku vzduchu?</strong>

Nejdražší závadou na našem seznamu je porucha snímače hmotnostního průtoku vzduchu. Pojďme zjistit, jak tento snímač ovlivňuje volnoběžné otáčky a jaké znaky naznačují, že jde o problém. Jdeme.

Přečtěte si více
Rychlé nakládané zelí s paprikou a mrkví, jednoduchý recept krok za krokem

Snímač hmotnostního průtoku vzduchu analyzuje objem vzduchu, který jím prochází, a přenáší data do ECU. Když senzor začne váhat, mozek připraví neoptimální TPVS. Zpravidla ji dělají bohatou.

Výsledkem je, že volnoběžné otáčky motoru začnou kolísat. Navíc se zhoršuje dynamika, stoupá spotřeba paliva a motor špatně startuje.

Metody diagnostiky snímače průtoku vzduchu

Metoda 1. A nejjednodušší. Vyjmeme čip z konektoru snímače a nastartujeme motor. Poslouchejme. Pokud otáčky přestanou skákat a mírně se zvýší, znamená to, že je s největší pravděpodobností vadný snímač hmotnostního průtoku vzduchu. Pro přesnější kontrolu přejděte k metodě 2.

Metoda 2. Vložte čip zpět. Zapněte zapalování a vezměte multimetr. Do dvou vnějších (nejčastěji) vodičů konektoru zapíchneme malé jehličky a změříme napětí. Hodnota od 0.99 do 1.04 voltu je považována za normální. Více – snímač hmotnostního průtoku vzduchu je třeba vyměnit.

<strong>Nastavení volnoběžných otáček motoru a čištění trysky</strong>

Na vozech s karburátorem se problém plovoucí rychlosti řeší úpravou volnoběžných otáček a čištěním palivové trysky.

Začněme s úpravou. Úkolem je najít tzv. „slide“. Algoritmus je takový. Nastartujeme motor a vyšroubujeme kvalitní šroub (bohatá směs), dokud otáčky nezačnou klesat. Není třeba spěchat. Odšroubovali jsme ho o půl otáčky a čekali. Chytáme okamžik, kdy se otáčky stanou nestabilní – motor má hodně paliva. Toto je vrchol “skluzavky”.

Nyní naopak šroub kvality utáhneme. Obrat se bude postupně zvyšovat. Otáčíme, dokud rychlost nezačne klesat. Jakmile to ucítíte, opět po částech šroub vyšroubujte a najděte bod, kdy se otáčky stanou maximálními. Toto je optimální TPVS.

Kvalitní šroub můžete vyšroubovat o další půl otáčky. Spotřeba benzínu se mírně zvýší. Zvýší se ale také stabilita motoru v přechodových podmínkách.

Dobře. Udělali jsme vše podle vědy, ale otáčky naprázdno stále plavou. Pojďme dále – odšroubujte palivovou trysku. Vyčistíme jej i samotný kanál. Vložili jsme to zpět.

Stává se, že průřez paprsku je příliš malý. V tomto případě bude obtížné zachytit „skluz“ při nastavování. Řešením je instalace účinnější trysky nebo rozšíření té staré, tedy zvětšení jejího průměru.

<strong>Solenoidový ventil karburátoru</strong>

EPHH pomáhá brzdit motor a koriguje volnoběžné otáčky. Proto, když se motor zastaví při dojezdu nebo otáčky při volnoběhu kolísají, je čas to zkontrolovat.

Algoritmus je jednoduchý. Zapněte zapalování a odpojte vodič od ventilu. Slyšíte cvaknutí? Vše je tedy v pořádku. Není tam žádné kliknutí? Přivádíme kladný pól z baterie do ventilového terminálu. Pokud neklikne, změňte EPHH.

<strong>Ošetření lopatek vstřikovacího čerpadla paliva proti korozi</strong>

Kolísají otáčky u dieselového motoru? S největší pravděpodobností je problém v tom, že jsou zaseknuté lopatky vstřikovacího čerpadla paliva. Kvůli vodě v motorové naftě se na nich objevuje rez. Okamžitě poznamenejme, že čištění lopatek rotačního pomocného čerpadla není snadný úkol. Přesné díly se snadno poškodí.

Vše uvnitř myjeme naftou nebo 2T olejem. Vyčistěte brusným papírem o zrnitosti 1000-1500. Méně je více.

<strong>Když se motor zahřeje, otáčky kolísají</strong>

Nyní se podíváme na další nešvar – nestabilní rychlost zahřívání.

<strong>Únik vzduchu v sání</strong>

Jak se to projevuje. Nastartujeme studený motor a hned po nastartování začnou otáčky skákat z 1000 na 1500. Někdy se dostane i na 2000. A čím je venku chladněji, tím je rozsah otáček širší.

A když je horko, je vše v pořádku, motor běží jako hodinky. Fyzikální zákony fungují jako kouzlo. Při zahřátí se materiály roztahují a sání zmizí. Časem se ale problém může objevit i na zahřátém motoru.

Nejúčinnějším a nejrychlejším způsobem, jak najít netěsnost, je připojení generátoru kouře. Druhou nejspolehlivější metodou je nastříkání spojů a těsnění čističem na uhlovodíky.

<strong>Porucha ventilu kanystru</strong>

Seznamte se s dalším podněcovatelem plovoucích rychlostí zahřívání – lapačem benzínových par. V běžné řeči, adsorbér.

Představte si situaci. Startujeme auto. Zahřívací čas je podle očekávání 1500, ale uplyne asi půl minuty a začíná švih. Od 500 do 1200.

Tady je ta věc. Ihned po nastartování motor pracuje podle korekce paliva ECU. Brzy se ale vrátí do normálního režimu. A když adsorbér netěsní, benzínové páry se dostávají do prostoru škrticí klapky. Tím se zvyšuje rychlost. Pak je ECU koriguje – naklání směs. Otáčky klesnou, ale také se sníží podtlak a ještě více je sníží. A tak dále, dokud nejsou všechny páry vytaženy z adsorbéru.

Kontrola ventilu je velmi jednoduchá. Odpojíme trubici adsorbéru, ucpeme otvor v sacím potrubí a spustíme. Je problém pryč? Vyměníme adsorbér.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button