Navody

Kolik barvy potřebujete na lakování auta?

Váš prohlížeč má povolený plugin pro blokování reklam: Existence našich stránek je možná díky zobrazování reklamy. Podpořte nás deaktivací blokování reklam na našem webu.

Kolik barvy je potřeba k lakování VW T3 Pass.

Dokumentace, informace, ladění, opravy, recenze majitelů pro T3
A820

Kolik barvy je potřeba k lakování VW T3 Pass.

zpráva A820 »01. února 2014, 18:26

Kolik barvy je potřeba k natírání pasažéra VW T3? A co je obecně potřeba k lakování tohoto auta?

A820

Kuban přítel klubu Zprávy: 3600 Registrovaný: 19. února 2011, 20:38 Autobus: Vlevo. Kde: Moskevská oblast Ljubertsy

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva Kuban »01. února 2014, 18:36

Vše záleží na malíři a na tom, jak chcete malovat. A důležitý je i výrobce barvy, respektive ani ne tak výrobce, jako samotná barva, tzn. kolik komponentů a pod lakem nebo ne.

Sergei
asdasdasd
Kdyby moje auto umělo mluvit, znalo by tři fráze:
1) CHCI PENÍZE 2) CHCI PENÍZE NALÉHAVĚ 3) PODÍVEJTE SE, JAK MŮŽU Za bod 3 jí všechno odpouštím

Kuban

Denzas Zprávy: 1804 Registrovaný: 29. listopadu 2012, 20:08 Autobus: WV T-3, 1.9 DI 1987 Kde: Bělorusko, Lepel

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva Denzas »01. února 2014, 18:36

1. 4 litry barvy mi stačily. 2. Velmi individuální.

Denzas

Kuban přítel klubu Zprávy: 3600 Registrovaný: 19. února 2011, 20:38 Autobus: Vlevo. Kde: Moskevská oblast Ljubertsy

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva Kuban »01. února 2014, 18:40

Taky mám 4 kg. Bylo to snadné, vzhledem k tomu, že jsem udělal spoustu chyb a bylo to poprvé, co jsem to maloval sám, ale stále to byly 2 kg. zbylo a pokud šmouhy nejdou odstranit leštěním za tepla, můžu klidně nanést ještě pár vrstev.

Sergei
asdasdasd
Kdyby moje auto umělo mluvit, znalo by tři fráze:
1) CHCI PENÍZE 2) CHCI PENÍZE NALÉHAVĚ 3) PODÍVEJTE SE, JAK MŮŽU Za bod 3 jí všechno odpouštím

Kuban

Přítel klubu narozený v SSSR Zprávy: 666 Registrovaný: 30. ledna 2013, 09:42 Autobus: vw t3 benzín 1,9 df 83g,v Kde: Morozovsk Rostovská oblast

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva narozený v SSSR »01. února 2014, 19:05

4 červené a 2 bílé – “závěj”, náklaďák kompletně lakovaný (exteriér, interiér) + 6 disků
89281358 jedna2osm

narozený v SSSR

Přítel klubu narozený v SSSR Zprávy: 666 Registrovaný: 30. ledna 2013, 09:42 Autobus: vw t3 benzín 1,9 df 83g,v Kde: Morozovsk Rostovská oblast

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva narozený v SSSR »01. února 2014, 19:09

Přidám: 2 kg základního nátěru na plast, 4 kg běžného, ​​1 kg šedé (mříže kolem, zrcátka, nárazníky, kliky)

narozený v SSSR

A820

Přečtěte si více
Rakytník - pěstitelské technologie

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva A820 »01. února 2014, 19:16

Děkuji, už je to lepší. ale z nějakého důvodu se mi zdá, že 4 litry jsou málo. nebo to tak na první pohled vypadá. Chci dát dolů pár vrstev! Mimochodem, jakou značku barvy jsi použil a jak drží lesk? Sice ideálně by bylo fajn to nalakovat později, ale zase. kolik toho mám vzít?

A820

Kuban přítel klubu Zprávy: 3600 Registrovaný: 19. února 2011, 20:38 Autobus: Vlevo. Kde: Moskevská oblast Ljubertsy

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva Kuban »01. února 2014, 19:19

Ano, také jsem použil 4 základní nátěry (i když řekli, že by stačily 2, obviňuji rozprašovač základního nátěru, je velmi nechutný, jehla se často zasekává, téměř okamžitě), mřížky, rukojeti – nenatíral jsem, karoserie byla již natřena.

Sergei
asdasdasd
Kdyby moje auto umělo mluvit, znalo by tři fráze:
1) CHCI PENÍZE 2) CHCI PENÍZE NALÉHAVĚ 3) PODÍVEJTE SE, JAK MŮŽU Za bod 3 jí všechno odpouštím

Kuban

Přítel klubu narozený v SSSR Zprávy: 666 Registrovaný: 30. ledna 2013, 09:42 Autobus: vw t3 benzín 1,9 df 83g,v Kde: Morozovsk Rostovská oblast

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva narozený v SSSR »01. února 2014, 19:26

kubanets napsal: Taky mám 4 kg. Bylo to snadné, vzhledem k tomu, že jsem udělal spoustu chyb a bylo to poprvé, co jsem to maloval sám, ale stále to byly 2 kg. zbylo a pokud šmouhy nejdou odstranit leštěním za tepla, můžu klidně nanést ještě pár vrstev.

Serjoga! vešel se do 2 kg? nebo jsem to špatně pochopil? vzal 6 – 4 – zaprášil, 2 zbyly? tak ?
89281358 jedna2osm

narozený v SSSR

Kuban přítel klubu Zprávy: 3600 Registrovaný: 19. února 2011, 20:38 Autobus: Vlevo. Kde: Moskevská oblast Ljubertsy

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva Kuban »01. února 2014, 19:28

A820 napsal: Děkuji, teď je to jednodušší. ale z nějakého důvodu se mi zdá, že 4 litry jsou málo. nebo to tak na první pohled vypadá. Chci dát dolů pár vrstev! Mimochodem, jakou značku barvy jsi použil a jak drží lesk? Sice ideálně by bylo fajn to nalakovat později, ale zase. kolik toho mám vzít?

4 stačí, mějte na paměti, že se přidá i tužidlo a ředidlo. Navíc hraje důležitou roli barva. Nebarví se ale v jedné vrstvě, dle manuálu k laku minimálně 2 vrstvy, já dávám 4. Pokud bude lakýrník malovat, sám vám řekne, kolik si toho vezmete (hodně záleží i na stříkači), ale pokud to děláte sami a je to poprvé, dejte si víc (rezerva je v .. ne ), zbyde na opravu chyb, jako já. Ujistěte se, že existuje jedna strana.

Přečtěte si více
Proč může řepa zlepšit zdraví v zimě: příznivé vlastnosti, nejlepší recepty a lékařský komentář

Sergei
asdasdasd
Kdyby moje auto umělo mluvit, znalo by tři fráze:
1) CHCI PENÍZE 2) CHCI PENÍZE NALÉHAVĚ 3) PODÍVEJTE SE, JAK MŮŽU Za bod 3 jí všechno odpouštím

Kuban

Kuban přítel klubu Zprávy: 3600 Registrovaný: 19. února 2011, 20:38 Autobus: Vlevo. Kde: Moskevská oblast Ljubertsy

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva Kuban »01. února 2014, 19:31

Ano, vzal jsem 6, 2 zbyly. Je tedy co opravit chyby, pokud leštění nezachrání, čekám na teplé počasí, při práci na motoru už mám smontovaný řadový ventil a parazitní ventil, za pár dní ho vymontuji, dnes jsem pod ním ležel v mrazu, vše odšrouboval.

Sergei
asdasdasd
Kdyby moje auto umělo mluvit, znalo by tři fráze:
1) CHCI PENÍZE 2) CHCI PENÍZE NALÉHAVĚ 3) PODÍVEJTE SE, JAK MŮŽU Za bod 3 jí všechno odpouštím

Kuban

Přítel klubu narozený v SSSR Zprávy: 666 Registrovaný: 30. ledna 2013, 09:42 Autobus: vw t3 benzín 1,9 df 83g,v Kde: Morozovsk Rostovská oblast

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva narozený v SSSR »01. února 2014, 19:37

Už jsem si myslel, že máš “superekonomický postřikovač”, 2 kg na autobus!, měl jsem hodně “uletěno”, když jsem vyfoukal všechny vnitřnosti (základ i barvu), postřikovač taky není v pohodě – čínský za 1500 rublů, starý sovětský úplně doumírá a není čím opravit

narozený v SSSR

Kuban přítel klubu Zprávy: 3600 Registrovaný: 19. února 2011, 20:38 Autobus: Vlevo. Kde: Moskevská oblast Ljubertsy

Re: Kolik barvy je potřeba na lakování VW T3

zpráva Kuban »01. února 2014, 19:46

Vzal jsem samostatný na základku s tryskou 2mm (to je kravina, cena cca 500 rublů), nefoukal jsem na všechno uvnitř, v interiéru mám přelepený tovární (nestahoval jsem to, později už to nepůjde nalepit). Ale tady je to úplně napřed.

Sergei
asdasdasd
Kdyby moje auto umělo mluvit, znalo by tři fráze:
1) CHCI PENÍZE 2) CHCI PENÍZE NALÉHAVĚ 3) PODÍVEJTE SE, JAK MŮŽU Za bod 3 jí všechno odpouštím

Nelze přesně říci, kolik barvy bude vynaloženo na lakování auta, ale existují základní principy, které vám pomohou pochopit spotřebu barvy při lakování karoserie auta.

Množství barvy je ovlivněno:

  • Velikost stroje
  • Barva laku a původní barva karoserie
  • Kvalita laku
  • Typ stříkací pistole
  • Malířská zkušenost

Pojďme se na každý bod podívat blíže.

Velikost stroje

Samozřejmě platí, že čím větší auto, tím více laku budete potřebovat na jeho lakování.

Například pro lakování malého subkompaktního vozu budete potřebovat méně než 2 litry neředěné barvy, zatímco lakování SUV s velkou plochou karoserie bude vyžadovat více laku. Je také nutné zvážit, zda budou otvory natřeny. Tím se také zvýší spotřeba barvy.

Přečtěte si více
Chryzantémy v zahradě: rysy pěstování v otevřeném terénu.

Barva laku a původní barva karoserie

Množství barvy potřebné k lakování vozu závisí na tom, jakou barvou bude vůz lakován a jaká je původní barva lakovaného povrchu. Pokud má panel karoserie barvu kontrastní s barvou stříkanou, bude potřeba více laku. Barvy jako žlutá, červená, modrá jsou málo krycí, takže k překrytí původní barvy může být potřeba více barvy. Pokud má barva nízkou kryvost, pak je nutné nanést více vrstev pro natření podkladu. Například při malování červenou a žlutou barvou může být zapotřebí až 10 nebo více vrstev.

Barvy jako černá, bílá a jasně zelená mají dobrou krycí schopnost.

Pokud je auto přelakováno kvůli četným drobným vadám a škrábancům, které se obrousí při přípravě karoserie k lakování, pak se spotřebuje méně laku než při změně barvy vozu.

Barva podkladu ovlivní konečný odstín nátěru.

Poznámka: Krycí schopnost je schopnost barvy při nástřiku zcela překrýt barvu povrchu, to znamená překrýt barvu podkladu stříkanou barvou. Čím je tedy barva krycí, tím méně bude potřeba díl nalakovat.

Kvalita laku

Barva od různých výrobců může mít různé složení a podle toho i různé krycí schopnosti.

Kvalitní krycí barva dokáže pokrýt podklad ve 2-3 vrstvách.

Typ stříkací pistole

Spotřebu barvy výrazně ovlivňuje konstrukce stříkací pistole. Stříkací pistole HVLP mají vysoké procento přenosu barvy a laku na lakovaný povrch. U vysoce kvalitních stříkacích pistolí HVLP je toto procento minimálně 75 %. Při lakování s takovými stříkacími pistolemi se barva dostane na díl co nejvíce a nelétá do stran.

Z vlastní zkušenosti mohu říci, že když odeberu kvalitní barvu v množství doporučeném pro lakování dílů, které potřebuji, barva často zůstane (někdy i více než polovina). Maluji stříkací pistolí Iwata W‑101, zakoupenou od oficiálního zástupce v Rusku. Z vlastní zkušenosti jsem přesvědčen, že kvalitní, hospodárná stříkací pistole výrazně snižuje spotřebu barvy.

Malířská zkušenost

Množství barvy potřebné k lakování karoserie závisí také na profesionalitě autolakýrníka. Zkušený malíř správně nastaví lakovací pistoli a barvu správně rozdělí. Barva by se neměla nanášet ve formě prachu, ale při dopadu na povrch by se měla dobře rozetřít. Je moudřejší nejprve přelakovat místa opravy a výměnné panely karoserie, které mají jinou barvu než zbytek karoserie. Poté můžete přistoupit k postupnému lakování všech částí těla.

Základní barva + lak

Pokud bude vůz natřen barvou, která vyžaduje další lak, může být potřeba více laku než základní barvy. Je nutné vytvořit určitou tloušťku lakem, protože se jedná o ochranný povlak. Pokud je například na lakování karoserie potřeba asi 2 litry základní barvy, může být zapotřebí 3 – 3.5 litru laku. I když se použije menší množství laku, je lepší si ho vzít do rezervy a naředit ne najednou, ale tak, jak se používá. Zbývající, neředěný lak se bude v budoucnu hodit při lakování jakéhokoli auta.

Přečtěte si více
Sladkosti na gastritidu, můžete je jíst?

Obecně platí, že množství laku závisí na lakované ploše, nikoli na množství základní barvy. Množství barvy a laku může být stejné.

Spotřeba barvy na díl

Na jeden panel karoserie se spotřebuje 100 až 300 gramů neředěné barvy. Nárazníky, kapota a střecha vozu jsou plošně větší než ostatní díly karoserie a lak stojí až 2x více.

Je potřeba počítat s tím, že některé díly je nutné nalakovat z obou stran (kapota nebo víko kufru).

Množství barvy potřebné k lakování celého vozu

Pokud používáte lak ekonomicky, možná budete potřebovat 2 kg laku na celý vůz. Potřebujete přibližně stejné množství laku.

Na lakování čtyřdveřového sedanu stačí v podstatě 2–2.5 kg neředěné barvy. Vzhledem k tomu, že se základní barva ředí 1:1 (1 litr barvy se smíchá s 1 litrem ředidla), získáte dvakrát tolik naředěné barvy.

Pokud je potřeba nalakovat auto se všemi otvory, pak budete potřebovat o 0.5 – 1 kg barvy více. Vzhledem k tomu, že základní barva se obvykle ředí 1:1, množství barvy naředěné pro stříkání bude 2krát větší.

Tipy:

  • Vždy byste si měli koupit více barev a laků, než byste mohli potřebovat. Zbytek lze uložit do příští opravy. Zbývající základní barvu lze skladovat tak, že ji těsně uzavřete v nádobě. Neobsahuje tužidlo a bude skladován po dlouhou dobu. I když barva po nějaké době zhoustne, vždy ji lze naředit ředidlem. Před lakováním je třeba naředit polovinu zakoupeného laku a v případě potřeby naředit další množství laku.
  • Je třeba si uvědomit, že základní barva a dvousložková akrylová barva se ředí různými ředidly. Pokud se základní barva (která vyžaduje následné lakování) ředí univerzálním akrylovým ředidlem, pak může při lakování dojít k defektům, zejména při lakování barvami s metalickým a perleťovým efektem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button