Moderni reseni

Spotřeba proudu startéru – 242 ampér •

Dnes technici baterie zkontrolovali – proudový odběr startéru v okamžiku nastartování je 242 Ampér. I když před 1,5 měsícem, když jsem instaloval novou baterii, byla 90 A. A když jej nastartujete, uvolníte klíč a uslyšíte lehké mechanické „hrrr“. co by to mohlo být? Jsou kartáče nebo startér přišroubovaný?

_________________
ARDEO 2000 Reistal, 3S-FSE bez TV, vyhřívaná sedadla, střešní ližiny.
http://litebeton.ru/ — все о легких бетонах — газобетон, пенобетон, полистиролбетон и другие блоки.

Nadpis zprávy: Re: Spotřeba proudu startéru – 242 Ampér
Přidáno: 28. prosince 2009, 14:41

Specialista

E-burg napsal:
Dnes technici baterie zkontrolovali – proudový odběr startéru v okamžiku nastartování je 242 Ampér.

No, myslel jsem, že by to tak nějak mělo být. Jinak je u kamulátorů jmenovitý rozběhový proud tak nezbytný.

Nadpis zprávy:
Přidáno: 28. prosince 2009, 14:49

Specialista

Startér vyžaduje údržbu, čištění a mazání.

_________________
Není to pivo, co zabíjí lidi.
Vista Ardeo 180S červen 2001 (1ZZ-FE)
LAA Shikoku 2007 -> Hamada -> Vladik -> Novosib -> Seversk
Přání 180X listopadu 2010 (2ZR-FAE)
TAA Yokohama 2013 -> Ósaka -> Vladik -> Novosib -> Seversk

Nadpis zprávy:
Přidáno: 28. prosince 2009, 15:03

Specialista

Opravdu se tam dá bavit potápěním? Na novoroční svátky. Myslím, že jsou tam celkem 2 šrouby.

_________________
ARDEO 2000 Reistal, 3S-FSE bez TV, vyhřívaná sedadla, střešní ližiny.
http://litebeton.ru/ — все о легких бетонах — газобетон, пенобетон, полистиролбетон и другие блоки.

Nadpis zprávy:
Přidáno: 28. prosince 2009, 15:17

Specialista

Přejděte na odkaz na web VISHOVODOV. Vše je velmi podrobně popsáno.
http://www.wish-russia.ru/viewtopic.php . f0d8454636

Stačí se zaregistrovat, aby byly vaše fotografie vidět. Vyjmutí startéru je u nás mnohem jednodušší než u Vish, nemusíte se dotýkat chladiče.

_________________
Není to pivo, co zabíjí lidi.
Vista Ardeo 180S červen 2001 (1ZZ-FE)
LAA Shikoku 2007 -> Hamada -> Vladik -> Novosib -> Seversk
Přání 180X listopadu 2010 (2ZR-FAE)
TAA Yokohama 2013 -> Ósaka -> Vladik -> Novosib -> Seversk

Nadpis zprávy:
Přidáno: 28. prosince 2009, 15:51

Specialista

Mám motor 3 S-FSE. A pokud vím, tak startéry jsou různé.

_________________
ARDEO 2000 Reistal, 3S-FSE bez TV, vyhřívaná sedadla, střešní ližiny.
http://litebeton.ru/ — все о легких бетонах — газобетон, пенобетон, полистиролбетон и другие блоки.

Nadpis zprávy:
Přidáno: 02. ledna 2010, 01:59

Guru

Proud také závisí na teplotě.
Studené auto je těžké otočit. Aktuálnější.
Je nutné měřit za rovných podmínek. Například na horký motor.
Je tam běžný stejnosměrný elektromotor. Více úsilí – aktuálnější.
Pokud startér funguje správně, nemůže spotřebovat více ani méně.
Zkontrolujte kartáče. Pokud jsou opotřebované, běžte do ruského obchodu s autodíly. Vezměte kartáče UAZ (každý 6 rublů). Jsou větších rozměrů. Vezmete soubor a upravíte jej na požadovanou velikost. Snadné ostření. Pravda, pak je vše černé. A ruce, kalhoty a obličej.

Přečtěte si více
Bílé skvrny na oblečení po vyprání: Proč se objevují a jak je odstranit

_________________
A moje spojení se nikdy nepřeruší¬%I(¦P^1AZFSE NO CARRIER

Nadpis zprávy:
Přidáno: 02. ledna 2010, 09:48

Specialista

Proud závisí pouze na odporu u stejnosměrných motorů a na rychlosti jeho otáčení (se zvyšující se rychlostí otáčení rotoru se zvyšuje EMF obrácené k přiloženému napětí, které vzniká při otáčení; a celkové efektivní napětí na motor klesá spolu s proudem, jak se zvyšují otáčky), ale v žádném případě ne ze zátěže. Můžeme dojít k závěru, že maximální proud bude v okamžiku rozběhu, v klidu a minimální, když se rychlost otáčení blíží jmenovité.
Pouze v asynchronních systémech (střídavé napětí a proud) roste skluz pole (rozdíl otáček mezi točivým polem sítě a točivým polem rotoru) od zátěže a odpovídajícím způsobem se zvyšuje proud

Zkrátka máte pravdu

Upozorňujeme, že odpor v DPT je určen nejen elektrickým odporem vodičů, ale také odporem vzduchové mezery mezi kotvou a rotorem.

Jakmile se zahřeje, budete to muset udělat pomocí startéru.

Nadpis zprávy:
Přidáno: 02. ledna 2010, 14:38

Specialista

Šel jsem do začátečnické dílny a řekli, že je vše v pořádku. Přirozeně ve chvíli, kdy je startér zapnutý, takový proud bude a pak je mnohem menší, když se startér točí. Jen mi doporučili sundat, namazat a podívat se na štětce. Ale to není nutné. Takže zatímco on řídí, já nebudu stoupat.

_________________
ARDEO 2000 Reistal, 3S-FSE bez TV, vyhřívaná sedadla, střešní ližiny.
http://litebeton.ru/ — все о легких бетонах — газобетон, пенобетон, полистиролбетон и другие блоки.

Nadpis zprávy:
Přidáno: 10. ledna 2010, 00:13

Guru

Proud závisí pouze na odporu u stejnosměrných motorů a na rychlosti jeho otáčení (se zvyšující se rychlostí otáčení rotoru se zvyšuje EMF obrácené k přiloženému napětí, které vzniká při otáčení; a celkové efektivní napětí na motor klesá spolu s proudem, jak se zvyšují otáčky), ale v žádném případě ne ze zátěže. Můžeme dojít k závěru, že maximální proud bude v okamžiku rozběhu, v klidu a minimální, když se rychlost otáčení blíží jmenovité.
Pouze v asynchronních systémech (střídavé napětí a proud) roste skluz pole (rozdíl otáček mezi točivým polem sítě a točivým polem rotoru) od zátěže a odpovídajícím způsobem se zvyšuje proud

Zkrátka máte pravdu

Upozorňujeme, že odpor v DPT je určen nejen elektrickým odporem vodičů, ale také odporem vzduchové mezery mezi kotvou a rotorem.

Jakmile se zahřeje, budete to muset udělat pomocí startéru.

+1
Všechno je správně. Jen hodně dopisů. A musíte namáhat mozek.
Přesto uplynulo 15 let od doby, kdy se elektromotory studovaly ve druhém ročníku na vysoké škole.

_________________
A moje spojení se nikdy nepřeruší¬%I(¦P^1AZFSE NO CARRIER

Nadpis zprávy: Re: Spotřeba proudu startéru – 242 Ampér
Přidáno: 24. listopadu 2010, 02:22

Místní

Dnes jsem měřil v garáži proudovou klešťou proud startéru, desetkrát si s tím pohrál a nečekaně na pár sekund vypadl dvakrát veškerý výkon v autě, myslel jsem, že se přepálila hlavní 100ampérová pojistka. Nastavení v radiomagnetofonu se ztratilo – zřejmě napětí na baterii kleslo velmi nízko nebo se spustilo nějaké relé, které odpojilo napájení baterie. Dříve se to stávalo za studena, když jsem dlouze vytáčel startér, nebo když jsem si zkoušel zapálit cigaretu přes dráty, nebo lidé měli to samé na svém Vitzu, když jsem je nechal zapálit přes dráty. Možná nějaká ochrana? I když dnes na konci jakoby nic motor po půl minutě naskočil.

Přečtěte si více
Rybí vidění, část 2: Krystalická čočka a akomodace

Můj startér žere při -3 stupních. Celsia – 187 ampér. Syntetický olej Mobil 5W40. Občas, hlavně když to spustím z ovladače, je tam samé hrr. křupání. Jednosměrná spojka vyřazuje převody pozdě, zdá se.

Vypnul jsem motor, zapnul zapalování, změřil aktuální spotřebu: xenonové světlomety + ventilátor na poloviční otáčky + vyhřívané sedadlo řidiče + hudba – spotřebuje se 31 ampér, xenon vypnutý – již 20 ampér. Nastartoval jsem motor a změřil ho – proud klesá na 6 ampér se stejnými spotřebiteli.

Zde je foto odběru proudu z baterie při neběžícím motoru, bez pomoci generátoru:

Přílohy:
Přední světlomety (1).jpg [ 444.38 KB | Zobrazení: 3021 ]

_________________
Šest let řídil japonský sen – toyota vista ardeo , teď řídím německý sen – DAS AUTO .

Při výběru baterie kupující vždy věnují pozornost velikosti jejího startovacího proudu. Někteří se domnívají, že přesně toto je proud, který startér spotřebuje, pokud se použije tento model baterie.

V elektrickém obvodu baterie – startéru má baterie svůj vnitřní odpor (2-9 mOhm), propojovací vodiče a svorky mají odpor (0,003 Ohm) a vlastní spouštěč (stejnosměrný elektromotor) má také vnitřní odpor ( v klidu nevýznamné a v okamžiku rotace o řád vyšší). Startér, svorky, vodiče jsou odpory, které omezují proud baterie v obvodu. Dochází také k poklesu napětí na startovacím „rezistoru“. U výkonných dieselových startérů je Rin nízký (6-10 mOhm), u startérů pro benzínové motory je vyšší (20-30 mOhm). Obvykle by měl být odpor startéru a napájecích vodičů 1,5-2krát větší než vnitřní odpor baterie. To je nezbytné, aby napětí při spouštění nekleslo pod 9 voltů, což znamená, že není narušen provoz ECU, senzorů a výkonné elektroniky vozu, a navíc není přiváděn příliš vysoký proud. startér. Jak je patrné z oscilogramu na obr. 2 na začátku startu (startér se teprve začíná otáčet a nemá téměř žádný odpor R), proud v obvodu je 360 ​​Ampér a napětí je v tuto chvíli 8 Voltů. . Pokud by dráty a startér nekladly odpor, byl by zaznamenán proud 450 A a napětí 7,2 V. Poté se startovací elektromotor o výkonu 0,8 kW začne otáčet a jeho Rin se zvyšuje, proud v obvodu klesá a napětí se zvyšuje. Pokud nezohledníme počáteční okamžik od 0 s do 0,05 s, pak v našem případě je startovací proud na startéru 150-100 Ampér a napětí v tomto okamžiku (než začne pracovat generátor automobilu) je 10-11 Voltů.

Obrázek ukazuje oscilogram napětí a proudu odebraného ze startéru v okamžiku nastartování 1,5litrového benzínového motoru. Baterie má kapacitu 60 Ah se startovacím proudem EN 450 A. Startování motoru v tomto případě trvalo 1,2 sekundy. Za tuto dobu se motor stihl se startérem vytočit až na 200 otáček. Aktuální graf je červený (jednotka Ampere). Graf napětí (jednotka Volt) je zbarven modře.

Pro zahájení nezávislého provozu motoru automobilu je nutné pro něj vytvořit počáteční nebo startovací rychlost, tj. nastartovat motor. Startovací rychlost závisí na typu motoru: 40 – 70 ot./min u benzínových motorů a 100-200 ot./min u vznětových motorů. Pro nastartování je tedy potřeba vytočit hřídel minimálně na 40 otáček za minutu u benzínového motoru a až na 100 otáček za minutu u naftového motoru. Moderní startéry roztáčí klikový hřídel na rychlost 180 otáček za minutu během vteřiny.

Přečtěte si více
Plynový kotel na vytápění bez elektřiny v soukromém domě – blog Thermagent

Proud potřebný k nastartování motoru pomocí startéru se nazývá startovací proud. Proud uvedený na štítku baterie se nazývá studený startovací proud. TCR je maximální proud baterie, když se v obvodu bere v úvahu pouze vnitřní odpor baterie. S vybitou nebo starou baterií R ext. vyšší, což znamená nižší TCP. Startovací proud bude vždy menší než studený startovací proud, protože do elektrického obvodu jsou přidány 2 odpory: silové vodiče a startér. Proto je důležité sledovat čistotu svorek a stav připojení silových vodičů. „Dodatečný“ odpor v systému baterie-startér zhorší start.

V grafu jsou uvedeny charakteristiky startéru určeného ke spouštění motorů VAZ 2101-2107 o jmenovitém výkonu 1,6 kW. V grafu je znázorněna závislost rychlosti otáčení, výkonu a točivého momentu na spotřebě proudu. Legenda: M – moment startéru, P – výkon startéru, n-závitů kotvy startéru, U-napětí, I – studený startovací proud. Diagram ukazuje, že při volnoběhu má startér maximální otáčky, ale točivý moment a výkon jsou nulové. A když je kotva plně zabrzděna, proud i točivý moment se zvětší a výkon je nulový. Pro dobrý start (v tomto příkladu) musí být splněny následující podmínky: točivý moment startéru musí být vyšší než moment odporu motoru, přičemž otáčky startéru musí být 10-20x vyšší než startovací otáčky motoru , napětí musí být asi 9-10 Voltů a studený startovací proud musí být baterie 450-550A. Z grafu také můžete pochopit, že instalace baterie se studeným startovacím proudem 2107A nebo vyšším na VAZ-700 nezlepší startování motoru. Také instalace malé baterie s THP 300A ztíží startování motoru.

Obrázek 4 ukazuje charakteristiky spouštěče 0,9 kW. Startér tohoto výkonu nastartuje benzínové motory do 1,6 litru v mnoha moderních autech. Různé modely mají různé vlastnosti, ale obecně jsou stejné.

Startéry pro benzínové motory mají výkon 0,8-1,4 kW a pro dieselové motory 2 kW a více. Výkon startéru je indikován na základě aktuální spotřeby při volnoběžných otáčkách 4000 ot./min. Jmenovitá spotřeba proudu 1 kW startéru je 80 A a 2 kW je 160 A. Většina energie musí být vynaložena na překonání stavu zbytku motoru. V okamžiku startování je startovací hřídel brzděna zátěží (startovaným motorem). V praxi startér na začátku startu (setiny sekundy) spotřebuje proud, který může být 7-10krát vyšší než jmenovitý proud, poté v desetinách sekundy proud, který je 2-4krát vyšší než jmenovitý proud. Poté startér, který získal rychlost, pokračuje v „otočení“ a spotřebovává svůj jmenovitý proud. Po 0,8-1,2 sekundy je již nastartován provozuschopný motor. Například pro nastartování pracovního 1,5litrového benzínového motoru. se startérem 1 kW je startovací proud průměrně 150 Ampér. Startovací proud pro dieselový motor 1,5 l. — 300 A (startér 2 kW).

Při zkoušení spouštěčů se používá odporové zatížení, při kterém se hřídel spouštěče zcela zablokuje a rozběhový proud dosáhne maximální hodnoty.
Pro 1 kW startér je max. startovací proud 700 A a pro 2,4 kW dieselový startér je max. startovací proud = 1500 A.

Přečtěte si více
Jak pečovat o remontantní maliny. Jak zvýšit výnos remontantních malin.

Horký – studený start motoru. „Horký“ motor, ve kterém je palivo ve vstřikovačích, zapalovací svíčky jsou suché a olej je zahřátý na provozní teplotu, se spustí během krátké doby, někdy za méně než sekundu. Ranní startování v zimním období bude delší, protože odpor proti otáčení zamrzlé hřídele motoru bude vyšší (více viskózní olej).

Se zvýšením proudu dodávaného do startéru se zvyšuje zahřívání vinutí. Velké přetížení vysokým rozběhovým proudem vede k přehřátí vinutí startéru a hrozí porucha. Výrobci startérů nedoporučují pokusy o spouštění delší než 10 sekund. Přestávky mezi starty motoru by neměly být kratší než 1 minuta. Chladicí systém pro startéry. nepřítomný.

Startovací proud startéru přímo závisí na zatížení hřídele – především na objemu motoru a jeho kompresním poměru. Zátěž brání startéru v roztočení na jmenovité otáčky a dosažení jmenovitého vnitřního odporu, což sníží proud. Velikost zatížení je ovlivněna typem motoru: benzínový nebo naftový, jeho stavem, stářím, konstrukcí. Znalost velikosti startovacího proudu ve vašem autě výrazně usnadňuje výběr správné startovací baterie.

Startovací proud (studený startovací proud), který je indikován na autobaterii, je proud, který dokáže dodat plně nabitá baterie do 30 sekund. Startovací proud autobaterie závisí na celkové ploše jejích elektrod. V praxi má baterie s velkým počtem desek a v důsledku větší hmotnosti a větší velikosti vyšší studený proud.

Důležité! Pokud je baterie vybitá nebo stará nebo je nesprávně zvolen pár „baterie-startér“, pak při nastartování motoru klesne napětí v síti pod 7-8 voltů. V tomto případě mohou nastat problémy s generováním jisker nebo se může ECU restartovat (nebo vypnout), v důsledku čehož nedojde ke spuštění. Počítačová diagnostika elektrických zařízení: baterie, startér, generátor pomocí motortesteru.

Automobilový startér je zařízení sestávající ze stejnosměrného motoru, mechanismu vypínání spojky, převodovky a řídicího systému. Mechanismus vypínání spojky a převodovka se obvykle nazývají pohon startéru.

Startér je určen pouze pro krátkodobé použití v cyklech 10-30 sekund.

PS U moderních automobilů, kde je motor, převodovka a další jednotky kompletně řízeny elektronikou, je důležité, aby při startování motoru nekleslo napětí pod úroveň potřebnou pro správnou funkci elektroniky. Proto jsou upřednostněny baterie s vyšší charakteristikou a také startovacím proudem. Baterie a startér však musí tvořit sladěný pár. Baterie 2,4Ah se startovacím proudem 50A není vhodná pro výkonný 400kW startér. Vnitřní odpor takové baterie bude vyšší než odpor startéru a napájecích vodičů, tzn. Napětí při spuštění bude nižší než 7-8 voltů, tzn. nedostačující k roztočení kotvy spouštěče na otáčky, při kterých dokáže nastartovat vznětový motor, a slabý proud nebude schopen vytvořit požadovaný točivý moment.

Instalovat výkonnou 100 Ah baterii s Rin cca 3 mOhm na auto se startérem 0,8 kW (Rin 30 mOhm) není nejlepší varianta. Proud studeného startování 950 A baterie bude 1,5krát vyšší než maximální přípustný startovací proud (max. 600 A) startéru a 3krát vyšší než jeho „pracovní“ startovací proud 250-300A. V takovém tandemu budou v důsledku nadměrných elektrodynamických sil v prvních 0,01 sekundy spouštěcí mechanismy vystaveny náhlému mechanickému zatížení podobnému nárazu. Navíc se nadměrně přehřívá vinutí kotvy a s největší pravděpodobností startér dlouho nevydrží.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button