Lifehacks

Jak dlouho žije růže, pokud se její kořeny po zimě zvětšily a zčernaly – odpovědi odborníků

Jaký je podle vás minimální věk dobře utvořeného roubovaného sazenice růže s alespoň 5 silnými výhony?

mariaark
Moskva
02.03.2007
04:16:57

moc obecná otázka typu “plavali dva krokodýli, jak starý je učitel” :) Prosím konkrétněji, o čem to mluvíš – ideální varianta nebo nějaká konkrétní?

Michalna
Moskva
02.03.2007
16:29:38

V ideálním případě by měla být sazenice stará 2-3 roky. lepší než 2letá :), konkrétně – může to být 5 a více let stará post-vynucovací růže. ale pokud se neprodá po vynucení, tak je nepravděpodobné, že bude starší než 3 roky, prodejce nemá důvod to déle uchovávat.

Michalna
Moskva
02.03.2007
16:40:24

Mikhalna se samozřejmě zajímá o něco konkrétního, přesněji řečeno, o konkrétní sazenice.
Otázka je ale z nějakého důvodu formulována obecně: v archivu (Zásilkový katalog z MU) jsem se dočetl „Přece jen je rozdíl mezi jednoletou sazenicí s 1-2 tenkými větvemi, 2letou, nebo sazenicí s dobře utvářenou korunou a vyvinutým kořenovým systémem. Například Kordes o svých sazenicích jasně píše: Gardenroses v kategorii kvality A až 3 silné klíčky. Zahradní růže v jakostní kategorii B (2 silné klíčky) sleva 20% .»
Obecně bych chtěl pochopit, jak by měla vypadat sazenice značky „prima“, jako „s dobře formovanou korunovou částí a vyvinutým kořenovým systémem“ a jak je stará.
Samozřejmě mě znepokojují sobecké problémy. „Takové“ sazenice jsem viděl poprvé letos na jaře. Kořen – tmavý, dobře vyvinutý, kořeny v různých úrovních, bez dlouhých kořenů, na řezu bílý. “Koruna” se skládá z 5-8 silných, dobře větvených větví, větve směřují od středu, kůra je hladká a zelená. Vosk je pouze na vrchní části – žádná čerň. No, jsou jako bonbóny. Ale pořád mě hlodá červík: jak se to všechno takhle naroubuje, není ten semenáček starší 3 let, jak zakoření? Proč ostatní neprodávají stejné? Jak rozlišit „růži po vytlačení 5 let nebo starší“ od růže staré 2–3 roky? (Kořeny a kůru jsem popsal, krk má cca 2 cmXNUMX, žádné pahýly). Zatím jsem neměl důvod dodavateli nevěřit.

mariaark
Moskva
02.03.2007
18:30:58

mariaark, kdybyste to viděli, okamžitě byste to poznali jako post-forced rose. má dosti silné místo roubování a malou část stonku těsně nad ním a to vše je hojně poseto „pahýly“ – následky opakovaného řezu květů na co nejdelším stonku, tzn. střílí úplně. O rozvětvených 5 výhonech u takových sazenic nemůže být v zásadě řeč.

A ty sazenice, které jsi popsal, jsou „bonbóny“, ne sazenice – podle mého názoru zakoření velmi dobře. -:)

Victor S.
Moskva
02.03.2007
18:54:47

Victore S., děkuji za váš optimismus, samozřejmě doufám v úspěšné přežití. Na státní farmě Uljanovsk jsem nejednou viděl růže, které jsi popsal. Ale jak staré jsou podle vás „ty sladkosti“ a proč jsou „jiné“?

mariaark
Moskva
02.03.2007
19:24:17

Proč takoví nejsou i ostatní – už jste si odpověděli sami, jsou z jiné kategorie a teoreticky by měli stát jinak. Bez vidění semenáčku je těžké určit jeho stáří, ale vzhledem ke všemu, co jste uvedl, si troufám předpokládat, že stále nejsou starší 3 let

Přečtěte si více
Izolace balkonu vlastními rukama: pokyny krok za krokem, materiály
Michalna
Moskva
02.03.2007
19:28:06

mariaark, souhlasím s Makhalnou-:) Tyto sazenice pravděpodobně nejsou starší než 3 roky – je nepravděpodobné, že je již někdo bude pěstovat. a proč? Koneckonců, v tomto případě se nákladová cena takové sazenice výrazně zvýší a je nepravděpodobné, že by se úměrně zvýšila prodejní cena.
Ale pokud jde o to, že ostatní „takto nejsou“ – no, je to jednoduché. -:) Růže, které „takové nejsou“, jsou levnější a hlavně se prodávají. A ty, které jsi popsal, by měly být dražší z hlediska pořizovací ceny a následně i prodejní ceny. Je jasné, že větší poptávka bude po sazenicích za nižší cenu. zejména proto, že ne všichni kupující jsou tak pozorní jako vy a přikládají důležitost takovým detailům – i když to může být smutné, ale pro většinu kupujících je cena, pokud ne určujícím faktorem, pak určitě jedním z hlavních faktorů.

Victor S.
Moskva
02.03.2007
20:23:57

Mikhalno, tady je jeden z nich. Průměr kořenového krčku 3,5 cm

mariaark
Moskva
02.03.2007
21:07:26

Victor S., pořizovací cena „běžných“ a „neobvyklých“ sazenic je prakticky stejná a tento rozdíl lze zanedbat.

mariaark
Moskva
02.03.2007
21:12:49

Místo roubování bohužel není vidět, ale průměr se vejde do běžných rozměrů 2-3leté sazenice.

Michalna
Moskva
02.03.2007
21:29:13

mariaark, normální, dobrá sazenice. Zaměstnanec školky Davida Austina nám o těchto exemplářích řekl, že jsou staré jeden rok:) Nevěřila jsem tomu, abych byla upřímná, o Mikhalně nevím.

Lara
Moskva
02.03.2007
21:42:11

mariaark, ale obecně platí, že věk přesněji určíš pohledem na místo očkování.

Michalna
Moskva
02.03.2007
21:57:14

Můj názor je – je opravdu tak důležité, jak je přesně starý -;) Navíc je nepravděpodobné, že to někdo řekne na 100 procent – můžeme jen hádat? -:)
Hlavní věc, kterou můžete vidět z fotografie, je, že sazenice není „starobylá“, ale velmi cool -:)

Victor S.
Moskva
02.03.2007
22:16:22

Victor S:) tvůj názor není v tomto konkrétním případě akceptován:) pokud se člověk zeptá, znamená to, že ho potřebuje.

Michalna
Moskva
02.03.2007
22:24:47

Mimochodem, jednoleté sazenice jsou také v různých odrůdách, hodně záleží na druhu a stáří podnože. V harmonii zahrady jsem koupil super excelsu, takže kořenový krček podnože byl tlustý jako tužka. a Austin jasně roubuje na mnohem starší podnože, takže v důsledku toho vypadají jeho roční mláďata baculatější.

Michalna
Moskva
02.03.2007
22:36:44

Taky mám jednu sazenici, která zjevně není The Pilgrim, kořenový krček měl velikost tužky, ale byl to zimní roub, takže je to půlroční sazenice (+-). Do konce sezóny samozřejmě získal, ale ne na úroveň Austinových ziskových růží. I když, kdo ví, jaké mají technologie, pravděpodobně směřují k rychlému rozvoji sazenice a dodání prodejního vzhledu. No samozřejmě hodně záleží na podnoži. Austinská podnož je mnohem mohutnější.

Přečtěte si více
Penetrační nátěry před omítáním - v katalogu výrobce KREPS

mariaark, můžu ti jen závidět. Já sám si Pilgrima prostě koupit nemůžu. Ta růže se mi moc líbí.

Lara
Moskva
02.03.2007
22:48:36
mariaark
Moskva
02.03.2007
22:56:35

Mikhalna-:), no, protože se ten člověk ptá, tak se samozřejmě pokusíme odpovědět. Jen říkám, že můžeme jen hádat. pokud se mezi námi nenajde člověk, který tuto sazenici pěstoval před prodejem.

Laro, s tou podnoží máš pravdu. Pamatujete si, jak předloni na jaře mnoho členů fóra zasadilo austinské růže a ten rok mezi nimi byly jak „domorodé“, tak holandské? Někteří lidé pak měli stejné odrůdy, ale od různých výrobců. A tak si mnozí všimli, že „původní“ austinské kočky byly v růstu a vývoji znatelně před holandskými. Je tedy docela možné, že Austinovi ročci mohou být také mocní, což znamená, že vás „strejda s upřímnýma očima“ nepodvedl (c). -:)))))

Victor S.
Moskva
02.03.2007
23:10:54

Laro, Mikhalno, děkuji za “Shanghai Leopard”. Nikdy jsem nečekal tak mladý věk. Děkuji i za ostatní komplimenty.
Červ stále hlodá “dále”: horní řezy větví byly řezány jakoby rotačním strojem – všechny větve byly přesně na stejné úrovni s malým mechanickým poškozením kůry a určitým praskáním dřeva, pak byla celá tato “farma” okamžitě naplněna modrým voskem, to nevedlo k chorobám. Podle mého názoru je taková „nedbalost“ poněkud netypická pro „prima“. Setkali jste se s podobnou „úpravou korunky“ (nemyslím způsob řezu, ale její kvalitu) u kupovaných sazenic?

mariaark
Moskva
02.03.2007
23:22:56

Je to úplná náhoda – v mé sekci Jaro v Evropě můžete vidět, jak si takto „stříhají“ růže ostatní školky. Prostě to naplní „barvou“ jiné barvy.

Olga, Moskva
Moskva
02.03.2007
23:29:54

charakteristický, typický. Nikdo je neřeže ručně, vše se dělá strojově. objemy jsou různé, ne našich 100 růží:)

Michalna
Moskva
02.03.2007
23:30:24

Olga, Moskva – velmi chutné sazenice, nyní je máme také.

mariaark
Moskva
03.03.2007
01:12:18

Mikhalno, proč si myslíš, že řezy na holandských růžích jsou tak rovnoměrné, musí tam taky pracovat stroj, že?

mariaark
Moskva
03.03.2007
01:15:43

Nevím :) možná jsou ty nože novější a ostřejší :)

Michalna
Moskva
03.03.2007
01:25:58

mariaark, očkování bych hradila. od hříchu.

Lara
Moskva
03.03.2007
11:14:35

Lara, díky za radu. Růže jsou uchovávány v chladné (9 stupňů) místnosti s vysokou vlhkostí pod filmem. Myslíte, že to stačí? Nechci moc stříhat kořeny a květináče vyšší než 25 cm jsem v prodeji neviděla.

mariaark
Moskva
03.03.2007
13:25:07

A těm květináčům, do kterých jste zasadili růže, se lidově říká „růžové“.

Olga, Moskva
Moskva
03.03.2007
13:26:59

Olga, Moskva, dovolte mi to trochu upřesnit: na cenovce – květináč “růže”, na štítku – “hrnec pro rostliny s hlubokým kořenovým systémem”, na zadní straně je vytištěno tiskacím formulářem: “rosier h=25”, nebo “soparco h=25.5”. Ukazuje se tedy, že se jedná dokonce o obchodní název, a nikoli o populární.

Přečtěte si více
JAK VYRÁBIT DOMA MÝDLOVÉ BUBLINY - návod krok za krokem v 9 sekcích
mariaark
Moskva
03.03.2007
13:38:23

Valerie, řeknu ti to jistě. Růže žije dlouho. V březnu 1989 jsme byli v Bulharsku jako turisté. Ve městě Gabrovo je celý trh plný sazenic růží a obchodníci vám je jako cikáni strkají přímo do rukou. Neodolal jsem, koupil a přinesl v kufru a podle toho zabalil. Zasazeno. A ještě nás těší bohatým kvetením. 2017 – 1989 = 28 let. Květiny jsou moc krásné, teď už jsem to namnožila.

Bulharská růže z města humoru – Gabrova

2. května 2017, 20:48
Fransi Hasanovichi, růže je neuvěřitelně krásná! A houževnatý!
8. května 2017, 12:46

Růže je nádherná, děkuji za fotku. Četla jsem, že tvé růži je 28 let a byla šťastná, jinak jsem byla úplně skleslá. V knize G. Kizimy jsem se dočetl, že růže je třeba po 4 letech znovu naroubovat, a jak jsem to pochopil, růže „běží jako divoká“. Myslel jsem, že se vzdám růží, ale ty jsi mi vrátil můj sen. Pravda, poprvé po 3 letech růže nepřežily zimu dobře, uhnily, protože Na podzim neustále pršelo a pod přístřeškem zmokli. Pak mrazy, zase tání, zase mrazy a tak dále. Stromy stály dva týdny v ledu, bylo to krásné, ale pro ně špatné, mladé stromky se nikdy nevzpamatovaly, stály nakloněny.

Zanechte prosím komentář

Přidejte komentář k příspěvku

MarinaGerasimenko 10. října 2020, 11:19

Existuje mnoho důvodů, proč musí zahradník přesadit dospělou růži. Nejčastěji tato potřeba vzniká kvůli neúspěšně zvolenému umístění. Myslím, že to je mnohým velmi známé: spontánní nákup sazenic, zběsilé hledání místa pro ně.

VestnikCvetovoda 7. února 2019, 18:21

Co ta růže chce? Tato otázka zatím nedostala jednoznačnou odpověď ani v odborné literatuře, kde doporučení často vycházejí z pravidel zemědělské techniky pro růže ve sklenících. Vědecké výsledky, které mají statistickou významnost.

Larissa_AR 5. dubna 2020, 23:50

Ahoj! Tohle je růže, kterou jsem dostala mimo jiné ze školky. Vrcholky jsou živé a vypadají uspokojivě, ale kořen. je jako mrkev, bez postranních kořenů a dokonce s poškozením ((. Sazenice růže Kořen mrkve Poškození kořene.

bardzi11 16. srpna 2021, 11:09 do osobního deníku

Přátelé, ahoj všichni! Chci se s vámi podělit o způsob, jakým množím růže. Moc jich nemám, ale většinou jsem je sám zakořenil, bral řízky od přátel a známých, přivezl je ze zahraničí a z našeho Krasnodarského kraje. Příprava.

vetvind1936 26. května 2024, 21:00

Vážení pěstitelé růží, prosím o pomoc. Po zimě růže vzešla v tak žalostném stavu, že musela být seříznuta zpět k roubování. Pak jsem na to nasypal zirkon a síran hořečnatý, ale bez výsledku. A včera jsem se rozhodl pro radikální opatření: vykopal jsem růži a.

NatashaNovikova 4. června 2024, 14:50

Přesto jsem udělala pár řízků z růží :) Teď nevím, do jakého květináče je přesadit. Je děsivé zasadit do výfukové zóny, půda je studená, myslím, že ji nechám v květináčích rok, do příštího jara. Nebo si to zase myslím špatně?

Přečtěte si více
DIVIZE ANGIOSPEMNA, NEBO KVETOUCÍ rostliny jednoleté, dvouleté a trvalé

Prohlédněte si všechny materiály o růžích: Vidět vše

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button