Otázka ohledně mazání vysoce zatížené jednotky. Služby – Isuzu & Opel 4×4 Club
Ahoj všichni, udělali mi nové šrouby a matice pro výtah. Nyní vyvstala otázka: jak namazat sestavu šroub-matice. Starý šroub byl potažen litholem-24, hustě, často, bez výsledku, šroub byl sežrán a matice taky Materiál nového šroubu je mosaz Průměr závitu šroubu 56 mm. Opravdu si nechci ty šrouby zase ničit(((((. Možná má někdo ve výrobě podobné jednotky, čím je mažou?
Přiložené obrázky
#2 Volk4
Zveřejněno 12. prosince 2015 – 18:41
- Členové
- 481 příspěvků
- N-Tagil
- Mitsubishi Pajero byl Opel Frontera C24NE
To je to, co používáme.
#3 Guest_Asturn_*
Zveřejněno 12. prosince 2015 – 18:43
a jak často to aplikují? a jak často smýváš starou mastnotu?
#4 Volk4
Zveřejněno 12. prosince 2015 – 18:48
- Členové
- 481 příspěvků
- N-Tagil
- Mitsubishi Pajero byl Opel Frontera C24NE
Ne.Hřídele drtiče jsou nízké, ale zátěž je konkrétní neumím říct, jak často by se mělo mazat při zátěži.
#5 Guest_Asturn_*
Zveřejněno 12. prosince 2015 – 20:54
Otázkou je, že mazivo by mělo fungovat pod zatížením.
Ano, to je pravda, zajímalo mě, jak dlouho to trvá, než to vyhoří.
#6 BorBoss
Zveřejněno 12. prosince 2015 – 21:29
- Členové
- 12 950 zpráv
- Moskva
- Toyota Pronard, Ford Fiesta
Mohu se přidat a otázku trochu rozšířit?
Kdo v jakých případech používá Litol, grafit, lithium a další maziva? a proč?
#7 Spravedlnost
Zveřejněno 12. prosince 2015 – 23:09
- zakázaný
- 10 040 zpráv
- Petrohrad
- Opel Frontera A 92, 4JG2T, 33″ BFG MT, SOA, NIRFI v obou nápravách
Můj názor, Andrey: kapátko s převodovou kapalinou GL3GL4 (to páté má příliš mnoho aditiv škodlivých pro měď), plstěné prachovky na matici, před nastartováním otřete šroub tenkou vrstvou modrého Mobilu nebo zeleného Castrolu.
Zde je přímo zmíněn TAD-15 a frekvence je jednou týdně: http://www.autosfera. >
#8 Guest_Asturn_*
Zveřejněno 13. prosince 2015 – 09:41
Můj názor, Andrey: kapátko s převodovou kapalinou GL3GL4 (to páté má příliš mnoho aditiv škodlivých pro měď), plstěné prachovky na matici, před nastartováním otřete šroub tenkou vrstvou modrého Mobilu nebo zeleného Castrolu.
Zde je téma: http://www.chipmaker.ru/topic/97810/
Zde je přímo zmíněn TAD-15 a frekvence je jednou týdně: http://www.autosfera. >
Čili, Shaggy a já jsme měli pravdu, jak jsem pochopil, není ani tak na mazání, jako na odstraňování prachu ze šroubu. San. A jaká je viskozita? Jak jsem pochopil, čím je tenčí, tím je to horší. Nebo se pletu. Tekutina se na konci ořechu pravděpodobně připálí, ne. A minerální voda je asi lepší. méně přísad.
#9 Spravedlnost
Zveřejněno 13. prosince 2015 – 16:54
- zakázaný
- 10 040 zpráv
- Petrohrad
- Opel Frontera A 92, 4JG2T, 33″ BFG MT, SOA, NIRFI v obou nápravách
Plstěné podložky na odstranění prachu a zadržování oleje v ořechu, vyšší viskozita, ale s přihlédnutím k odkapávacímu krmivu, minerální nebo polosyntetické – v tom není absolutně žádný rozdíl, je to jedno.
#10 lomaster
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 18:30
- Členové
- 5 931 zpráv
- Guzeripl Adygea
- Opel Frontera 3,1 4jg2 5dv 94 gv gas66 86gr Škoda Octavia 2010
V poslední době jsem neviděl v prodeji mazivo FEOL, na plechovce bylo napsáno: na mazání silně zatěžovaných jednotek, nebo tak nějak místo litholu a podobně.
#11 BorBoss
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 18:36
- Členové
- 12 950 zpráv
- Moskva
- Toyota Pronard, Ford Fiesta
Jako chemika mě všechny tyto zkumavky a sklenice zmátly. Zdá se, že jsme zvyklí mazat litol na jednom místě a grafit na jiném. Když ale začnete číst papíry s popisem, zdá se, že jakékoli mazivo se dá strčit do každé jednotky.
Navíc, jak tam fungují a jak se liší, je záhadou.
#12 Guest_Asturn_*
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 19:09
Nejsem chemik, ale zarazilo mě, když jsem viděl stav šroubů a matic Jak už někdo psal výše, můj výtah je kompletně namazaný litholem-24, řídil jsem se mazacím grafem (občas jsem to dokonce čistil a mazal novým mazivem častěji než je předepsáno), ale po lithol jsem to nezachránil šroub (po průchodu maticí) byl jako b. uh. suché, ale nyní můžete vidět, že zůstává olejový film. to je komu věřit.
#13 BorBoss
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 19:19
- Členové
- 12 950 zpráv
- Moskva
- Toyota Pronard, Ford Fiesta
Zkoušel jsi grafit?
#14 Guest_Asturn_*
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 19:28
Zkoušel jsi grafit?
Ne. a asi nebudu. i když je olej drahý a častý, mám pocit, že je pro něj snazší zvednout stejné auto (závaží) s olejem, v páru šroub-matice je menší tření.
#15 BorBoss
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 19:33
- Členové
- 12 950 zpráv
- Moskva
- Toyota Pronard, Ford Fiesta
No, pokud jste to nezkusili, jak pak můžete porovnávat a rozhodovat se? Zdá se, že Litol a grafit fungují při zatížení odlišně.
Myslím, že bys mohl zkusit i molybdenová maziva.
Praxe je kritériem pravdy
#16 Guest_Asturn_*
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 19:36
Praxe je kritériem pravdy
Víš. Nebudu experimentovat. Je dobře, že je tu druhý výtah Za opravu tohoto jsem zaplatil hodně peněz a teď jsem bez něj 4 měsíce. Nechci to dělat znovu A znovu. když jsem provedl nějaký průzkum (pro sebe), byl jsem přesvědčen, že téměř každý používá převodovou kapalinu. Vyrobím si mazačku, udělám plstěná těsnění a zapomenu na to jako na zlý sen.
#17 Spravedlnost
Zveřejněno 17. prosince 2015 – 20:01
- zakázaný
- 10 040 zpráv
- Petrohrad
- Opel Frontera A 92, 4JG2T, 33″ BFG MT, SOA, NIRFI v obou nápravách
No, pokud jste to nezkusili, jak pak můžete porovnávat a rozhodovat se? Zdá se, že Litol a grafit fungují při zatížení odlišně.
Myslím, že bys mohl zkusit i molybdenová maziva.
Praxe je kritériem pravdy
Ne. a asi nebudu. i když je olej drahý a častý, mám pocit, že je pro něj snazší zvednout stejné auto (závaží) s olejem, v páru šroub-matice je menší tření.
Andrey, neztrácej čas nesmysly. Pokud chcete otázku ukončit, stačí si vygooglovat „mazání šroubů zvedáku“ a vyhledat návody k obsluze šroubových zvedáků výrobců zvedáků.
Namažte šroub a plsť jednou měsíčně tekutým olejem, např. SAE 15W40. Spusťte výtah nahoru a dolů s nákladem i bez něj. Mazání se musí provádět při každém servisu. Při intenzivním používání je nutné zkrátit intervaly údržby. Pojistná matice je mazána maznicí v otvoru ve vozíku. Pravidelné mazání na určených místech zajišťuje správný a bezporuchový provoz výtahu Nepoužívejte lepicí oleje. Je možná tvorba pryskyřic a poškození systému šroub-matice. Běžný lepicí olej nepříznivě ovlivní provoz výtahu. Doporučujeme tekuté oleje, např. SAE 15W40
— litholy-solidoly a jiná plastická maziva nejsou vhodná!
Ohledně instalace výtahu:
Je přípustné používat chemické nebo klínové rozpěrné kotvy s hloubkou vrtání 180 mm v přítomnosti železobetonové podlahy (třída betonu ne nižší než 2) o tloušťce nejméně 50 mm.
To je „povolené“, ale předpokládá se, že se to umístí na věci zapuštěné do betonu.
Obecně platí, že každý maže, jak umí – dovážené se mažou buď kapalinou (pokud jsou maznice – i více) nebo s obsahem molybdenu NIGL2. A domácí – lithol24. )
Debata kolem potřeby mazání šroubů kol nebo jejich nedostatku se vede již delší dobu. Někteří říkají, že mastnota oslabuje upevnění. Jiní říkají, že bez mazání se šrouby lepí a rezaví. Jak se věci doopravdy mají, zjišťoval portál AutoVzglyad.

Názory motoristů na mazání šroubů kol se dělí na dva tábory. Někteří jsou kategoricky proti, protože to není bezpečné. Jiní naopak hlasují pro mazání a věří, že tím odpadá některé problémy při demontáži kola. Co by ale měli dělat ti, kteří nejsou rozhodnutí?
Pro začátek se vyplatí obrátit se na primární zdroj – automobilky. A ve skutečnosti nedoporučují mazat šrouby před instalací kola, vysvětlují, že namazaný šroub se snadněji utahuje a samotné upevnění se může uvolnit v důsledku vibrací, když se vozidlo pohybuje, a pak očekávejte potíže.
V praxi se však často lepí a korodují nenamazané šrouby, což majitelům aut výrazně ztěžuje život při demontáži nebo výměně poškozeného kola. Mnozí, kteří se setkali s problémem zaseknutého šroubu, dobře vědí, jak snadné je utrhnout jeho hlavu, a tím způsobit problém z čista jasna, následovaný odvrtáním zavařeného spojovacího prvku.
Ale řidiči, kteří před montáží kol přidají do šroubů trochu maziva, takové problémy nemají. A ještě více, když jak samotné upevňovací prvky, tak disky jsou originální a v přistávacích plochách do sebe dokonale zapadají.

Vyplatí se pojistit si auto pod CASCO uprostřed ukrajinského konfliktu?
O své názory se podělili odborníci z portálu AvtoVzglyad

Přečtěte si také
Jak ale hrát na jistotu, abyste v nouzi neskončili s rozbitou hlavou šroubu nebo neztratili kolo za jízdy? Zde přichází na řadu dlouholeté zkušenosti obrovského množství zkušených motoristů, kteří říkají, že nic nebrání přidat mazivo na závity spojovacích prvků před jejich zašroubováním. Hlavní věc, jak se říká, je nepřehánět to.
Nejprve musíte vybrat správné mazivo. Pro montáž šroubů kol je nejoptimálnější mazivo na bázi mědi, grafitu nebo sirníku molybdeničitého. A za druhé, je třeba jej aplikovat v malých množstvích výhradně na nit. A v žádném případě by neměl spadnout na kuželovitou část šroubu, díky čemuž je dosaženo těsnosti a spolehlivosti upevnění disku.
Obecně platí, že v preventivních dávkách není mazivo na upevňovací šrouby kol škodlivé, ale užitečné. Pokud je správně nasazeno a upevnění je utaženo potřebnou silou, následná demontáž kola proběhne bez problémů. A během provozu nevzniknou.
Která auta se nebojí motorových olejů vyrobených v Rusku
Kategoricky odmítáme dovážený spotřební materiál

Přečtěte si také
Přihlaste se k odběru kanálu “Avtovzglyad”
Komentáře (12)
24. dubna 2023, 10:55
Mažu to Movilem už 40 let. Vše je v pořádku.
23. prosince 2022, 13:58
Mazat či nemazat šrouby kol? Ať už byli Američané na Měsíci nebo ne, téma je již mrtvé, a i kdyby nebyli, podařilo se jim na Měsíci zanechat dědictví. Ale nehynoucí sezónní téma, ziskové pro provokatérské blogery, je v titulku. Tolik emocí pro a proti bez jediného argumentu. Pro zaryté hledače pravdy, jako jsem já, jsou zde moje výpočty a doporučení. Vezmeme nepotažený standardní šroub M12x1,5 a zkontrolujeme metodu výpočtu. Výpočet by měl ukázat, že se šroub nezlomí, sám se nevyšroubuje a závit se neodtrhne při jeho utahování výrobcem doporučeným utahovacím momentem. Kontrolujeme maximální zatížení šroubu. Při utahování šroubu dochází ke tření v jeho závitech a ke stejnému tření v kuželu šroubu. Tyto třecí síly zabraňují nadměrnému utažení a povolení šroubu. Nejprve zjistěme třecí sílu na závitu při utahovacím momentu Fzat = 100 N•m. Abychom získali třecí sílu na závitu, vezmeme pouze polovinu utahovacího momentu šroubu aplikovaného na závit a vydělíme ji poloměrem závitu. Dostaneme Ftr = 8 300 N. /V přísném výpočtu je nutné vzít v úvahu kužel závitu a hlavu šroubu a také povolovací sílu na závitu, ale to jsou hodnoty maličkosti druhého řádu, které neovlivňují výsledek ./ Nyní můžete zjistit napínací sílu nitě pomocí koeficientu tření oceli (0,15) Tuk = 55 500 N. Tato síla táhne kolo a náboj k sobě a neměla by překročit pevnost v tahu šroubu. Ocel svorníku odolává mechanickému namáhání do 1200 MPa a při uvedeném průměru svorníku je její pevnost v tahu 136 000 N. Tahová síla je několikanásobně menší než vypočtená pevnost šroubu v tahu, která se shoduje s pevností závitu v tahu, což není náhodné, protože tak jsou šrouby navrženy. Ie šroub a jeho závit se nezlomí, ale zůstanou neporušené. Aby se zabránilo samovolnému vyšroubování, musí být třecí síla větší než vyšroubovací síla na závitu. Závit je nakloněná rovina s výškou rovnou stoupání závitu a délkou rovnou délce závitu. Sílu na vyšroubování šroubu získáme přes proporce nakloněné roviny Fresponse = 2 N. Při zohlednění tření nejen v závitu, ale i v kuželu máme osminásobnou rezervu třecí síly, která zabraňuje vyšroubování šroubu. Suchým šroubem opravdu chybu nenajdete. Vše je obaleno čokoládou, samovolně se neláme ani neodvrací, jak má být. Nyní potřeme šroub olejem a uvidíme, co se stane. Třecí síla na závitu se nezmění, protože zabraňuje utažení šroubu a závisí pouze na utahovacím momentu, přičemž všechny ostatní věci jsou stejné. Dostaneme, jak to bylo, Ftr = 8 300 N. Napínací sílu nitě zjišťujeme prostřednictvím hraničního koeficientu tření, protože: „Mezní tření je tření v přítomnosti tenkých vrstev maziva (0,1 mikronu nebo méně), kdy mazivo má vlastnosti odlišné od objemových. Hraniční fólie má vysokou tlakovou únosnost, měřenou ve stovkách MPa, a stonásobně snižuje opotřebení. Koeficient tření za těchto podmínek je menší než u suchého tření (obvykle 0,05. 0,1). Hraniční tření převládá u pomaloběžných ložisek, ve většině vedení a někdy se objevuje u variátorů a ozubených převodů. Je také implementován v brzdách a spojkách, které pracují s mazáním. Při koeficientu tření 0,05 získáme Fat = 166 500 N, což převyšuje pevnost v tahu šroubu i závitu. Tak tam se pes hrabal. Možná mají pravdu ti, kteří nedávají olej na šrouby? Ale co ti, kteří rozmazávají, proč se šrouby neodlomí a závity jsou neporušené? Má to dva důvody: 1. Hraniční tření působí při napětí stovek MPa a kov šroubu vydrží napětí asi 1200 MPa. To znamená, že hraniční mazání je zničeno a mezi ocelí a ocelí dochází ke tření se známým koeficientem suchého tření 0,15 a dříve získaný výsledek pro suché tření je platný také v přítomnosti mazání. 2. Vysoká únosnost hraniční fólie je zachována při drsnosti povrchu „0,1 mikronu nebo méně“, což je desátá třída čistoty. Fuj. Uklidněný. Pokud náhodou máte závodní auto, Rolls-Royce, Bentley, Cadillac nebo něco z této řady a šrouby jsou v ceně levného auta, tzn. protože Jsou vyrobeny ve Švýcarsku na hodinářském stroji z titanu, nebo chromované a leštěné na třídu čistoty 10, není pak potřeba mazat naším jednoduchým lubrikantem, postupujte podle návodu. Nic nerezaví. I když jste se nemohli dostat do servisu (nedej bože) pro výměnu kola a museli jste se zastavit u nás v pneuservisu (ztraťte se, ty neuklizený), tak u nás v pneuservisu nenatírají olej, ale fungují podle vašich pokynů. A opět je vše zalité čokoládou. Pokud vaše oblíbené auto nepatří do výše uvedených kategorií, podívejte se na „čistotu“ povrchu vašeho šroubu. Pokud je povrch kužele šroubu matný bez rýh nebo pokud je na otevřené části závitu vrstva rzi, ponořte jej do sklenice s olejem, položte na čistý hadřík a poté jej zabalte na místo. Bez hadříku můžete štětcem potřít vše, co může rezivět, kromě brzdového kotouče. Jako vděčnost za mazání se tento dříč dlouho neopotřebí, nezlomí, nezreziví, sám se neuvolní a nedovolí odírání na pracovní ploše. Příležitostně nebudete muset prodlužovat klíč trubkou, abyste jej odšroubovali. No, abych moc nemoralizoval, tohle je příběh: Mladí volají (mám je moc rád, tak se jim občas směju, vzpomenu na sebe), říkají, že kolo nejde sundat. Kolo je zavěšeno, šrouby jsou odšroubovány, několik rukojetí lopaty je zlomeno, je dobré, že brzdový kotouč není ohnutý – rukojeti se ukázaly jako křehké. Audi má sedlo na náboji, které je dostatečně hluboké, takže při utahování šroubů nemusíte držet kolo nohou, což je velmi pohodlné. Prostě to, co je dobré pro Němce, není dost dobré pro Rusa. No, u disku kola je velmi malá tolerance, není určen na naši rez a kolo se nechce sundávat z náboje. Slyšel jsem, že použití špalku na zadní straně gumy pomáhá. Takže nežijeme v lese, není tam kláda a basta. Pravda, pod kapotou má asi dvě stě koní a v autě skoro dvě tuny váhy. Spustili jsme kolo na betonovou podlahu, povolili šrouby o pár otáček a odjeli s mírným smykem. Šrouby se utáhly. Byli opět oslabeni a vráceni zpět. Šrouby se znovu utáhly. Po několika jízdách bylo kolo snadno odstraněno rukou, bez pák. A náboj byl vyčištěn a promazán.
9. dubna 2022, 10:01
Mazání šroubů je sebevražda.
5. dubna 2022, 13:46
A všechno dělám jednoduše, při přezouvání na jehlové boty a šrouby to stříkám vzduchem. Dělám to už 5 let. A je snazší odšroubovat, nic se nezasekne! doporučuji!
5. dubna 2022, 05:34
Naprosto souhlasím s autorem článku. Při výměně kol v sezóně pravidelně promazávám čepy měděným tukem včetně matic kol. Nikdy bez problémů, bez koroze.
4. dubna 2022, 15:07
Závity trochu namažu grafitovým tukem. Je důležité, aby technik pneumatiky nedotahoval pneumatiku klíčem.