Lifehacks

Proč hrušky nerostou? Odpovědi odborníků

Prosím, řekněte mi, co mám dělat. Už mě omrzely tyhle hrušně a jabloně. Nerostou, to je vše. Můžete to udělat na vlastní nebezpečí.

Koupila jsem je z místních školek, různých. Navíc vím, že se tam pěstovaly. Nebral jsem konkrétně jižany, ačkoli sočské angrešty přežily zimu v pohodě. Letos jsem zasadil jabloň ‘Ligol’ – ani jeden výrůstek, ale jsou tam listy.

Hrušky:
‘Opat Fetel’ – 1 větev narostla o 10 cm, a je to.
‘Chizhevskaya’ – tam jsou listy, ale ne jediný růst. Probudil jsem se s obrovskou brzdou, myslel jsem, že už to musím vytrhnout.
‘Talgarskaya Krasavitsa’ byla zasazena na podzim, pomalu se probouzela, vytvořila jednu novou 15 cm větev a zmrzla.
‘Forest Beauty’ – byla vysazena na podzim, dole vyrostla větev, vršek uschl – odříznut. Narostl o 15 cm.
Jsou tam i 2 hrušky, ale nepamatuji si jména, jedna z nich je myslím ‚Lada‘.

Co jsem udělal: Zaléval jsem, stříkal a hnojil – travním nálevem a dokonce azofoskou, bez výsledku. Zkontroloval jsem, jestli není zakopaný kořenový krček. Ne, není pohřben. Nalil jsem “Aktara” – NULA. Uvolnil jsem a očistil kruhy kmene stromu.

Navíc v těsné blízkosti, 3-4 metry, jsou 2 meruňky (‘Robada’ a ‘Har Grand’), vysazené ve stejnou dobu, ze stejné školky a mají porosty 2,5 m. Nedaleko roste broskev, “Golden Moscow” – porosty jsou normální, je bujná. Nedaleko rostou dvě jabloně – ‘Granny Smith’ a ‘Honey’ – jejich růst je 2 cm a jsou nadýchané.

Co je s mými hruškami? Já prostě neumím pěstovat hrušeň. A nechápu, o co jde. Alespoň jeden by měl jít ven.

To může být užitečné:

  • Zasadil jsem hrušeň, hlavní kmen uschl, ale zespodu vyrašilo několik větví. Jak vytvořit strom?
  • Hruška ‘Kieffer’ ze slunné Unechy
  • Na hrušni již druhým rokem opadávají plody. Jak se s tím vypořádat?

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
49 komentářů děkuji za otázku přidat k oblíbeným 18920 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Bělgorod 12. září 2018, 18:23
Poděkovat! Poděkoval jsi 144
Všechny odpovědi a komentáře (49)
12. září 2018, 19:39

Liso! Pěstují místní školky pouze zónované hrušky a jablka? Není také jasné, na jakých podnožích a porostech! Více než polovina jmen jsou importované odrůdy.
Neklíčí vám po zimě sazenice jabloní a hrušek?

13. září 2018, 13:54

No, není to tak dobré, jsem jen unavený a nevím, co mám dělat. Opravdu chci hrušku. Také jsem zasadil Conference a koupil jsem ji jako téměř mrtvou sazenici. Přes léto docela vyrostla.

Okolním stromům se daří dobře, ale byly vysazeny před 3 lety.
Upřímně nevím, co je to za podnož, jen jsem si všiml, že na 1 hrušce a 1 jabloni (stojí 3 roky, nehnula se) je tenčí než kmen, tady jsem se ptal – prý je to nekompatibilní. Ještě jsem se nerozhodl, co budu dělat, ale myslím, že to uklidím.

Přečtěte si více
Smažené papriky - domácí fotorecept

12. září 2018, 19:57

Vyvstala další otázka: jak sázíte sazenice: V jakém ročním období jste vysazovali stromy? S jakým kořenovým systémem – otevřeným nebo uzavřeným – jste sazenice zakoupili? Jak staré jsou sazenice? Jak si připravíte výsadbovou jámu? Jaká hnojiva byla přidána do výsadbové jámy? Jak často a kolik jste po výsadbě zalévali? Jak často jste ho toto horké léto zalévali? Jak jste na podzim zabalili sazenice? Jak jste prořezávali na jaře?
Používáte herbicidy? Jaká je hladina podzemní vody? Jaké hnojivo jste přidali při zalévání?
Liso, možná ti mé otázky budou připadat vtipné, ale každá z nich obsahuje trochu technologie výsadby.

13. září 2018, 14:00

Zasadil jsem je jak na podzim, tak na jaře, ty co se probouzely pomalu jsem zasadil na podzim, Čiževskou jsem zasadil na jaře, 1,5 měsíce po výsadbě zalil azofoskou a probudil se. koncem června. Koupil jsem to s holými kořeny, zkontroloval jsem to a nezdálo se, že by na kořenech byly žádné vředy. Odřízl jsem kořeny. Sazenice 1-2 roky staré. Koupil jsem ale jiné stromky s OKS a vše v pořádku. Jednou jsem si koupil obecnou třešňovou švestku s uzavřeným kořenovým systémem a moc se nelišila od těch s otevřeným kořenovým systémem, zaplatil jsem za ni jen 3 rubly. dražší a kůra nakonec praskla. Hnojiva: nasypal jsem 500 g superfosfátu, 200 g draslíku, 30 g boru, jen jsem každý měsíc nasypal azofosku +-, keramzit na dno jako drenáž. Vždy jsem připravil stejnou díru, asi 50 až 50, podle typu kořenů, opravdu jsem ji uvolnil, řekl bych, že to tam pomůže i břidlice, když je moje sousedka pod vodou, tak to je pod vodou. Všechny sazenice jsou na podzim vždy dobře obaleny, za celou tu dobu (5 let) zmrzla pouze 1 broskev, zbytek buď v létě uschne, nebo je veselý déšť s popáleninami, nebo zajíci, nebo něco jiného. Zabalíme: spunbond ve více vrstvách + zaječí pletivo, plot zatím není. Třešně, meruňky a švestky, které vyrostly do 3+ metrů, vršky nezabaluji, prostě nedosáhnou. V lednu od 3. do 10. jsme měli +8, pro jistotu jsem je otevřel, abych je vyvětral.

13. září 2018, 15:22

Liso! 500 gramů superfosfátu, 200 draslíku, 30 BÓRU? Tohle je podle mě hodně, hodně. A proč bór? Zdá se mi, že jste uměle vytvořené sucho hnojivovými solemi!

13. září 2018, 15:39

Souhlasím, dávky mě také ohromily. Sadbu nasypu na jaře lžičkou superfosfátu (rozpustím a zaliju kolem kmínku), no, maximálně polévkovou lžíci. Je to docela dost.

13. září 2018, 19:54

Ale možná je problém v tom, že naše země je chudá nebo co. Plodí špatně pro každého, roste obtížně, dříve se používal na polích a nevím, co tam rostlo, ale mnozí si stěžují, že nejprve zasadí sazenici – neroste, pak ji neustále hnojí, i když říkají, že v prvním roce není nutné hnojit vůbec. I naše angrešty mají potíže s pěstováním. Koupil jsem 5 kusů, všechny vyrostly o 15 cm, ty, které jsem zaléval hnojivy, načechraly. A bez hnojiv vůbec nerostou.
Babička je sice 70 km daleko – když zapíchneš klacek do země, vyroste. Už se to stalo.
Dokud jsem nepohnojil slivoně, slivoně a třešně, nezačaly růst. Udělal jsem, jak řekla, a začaly růst.

Přečtěte si více
Meloun Zenit - archiv - semena a sazenice poštou od NPO Gardens Ruska (zahrada a zeleninová zahrada). Internetový obchod se sadebním materiálem.

Nevím, jestli na tom záleží nebo ne, ale asi v 1 metru je těžká hlinitá černá půda, pak červená hlína.

13. září 2018, 20:18

Liso, podle mého názoru vaše půda potřebuje organickou hmotu! Je potřeba přidat kvalitní humus! Nebo sít a sekat, sekat a vysévat zelené hnojení několik let po sobě.
Když se přidá dusík, každá rostlina se vrátí k životu, ale dále.
Utraťte nějaké peníze a odeberte vzorky půdy do laboratoře na analýzu. Následně Vám bude poskytnuta rada a odborný posudek o stavu půdy!

13. září 2018, 20:28

Dobře, ale jaký je správný způsob hnojení humusem? Zvlášť v naší situaci)))
a neméně důležité – kdy by to mělo být provedeno?
Můžete s ním spálit kořeny,

13. září 2018, 20:33

Můžete ho vypálit čerstvým hnojem, a když tento hnůj leží více let, nebude v něm prakticky žádný dusík, pouze kvalitní organická hmota. Aplikujeme podle doporučení Franse Hasanoviče a zakopáváme!

13. září 2018, 20:23

Liso, všiml jsem si velmi, velmi velké dávky hnojiva. Pokud jde o půdu, mohu říci, že například nemám vůbec žádnou úrodnou vrstvu půdy, přímo pod drnem je neprostupná hlína. Zasadil jsem je do malých jamek, nebo spíše na hromádky a do jamky dal písek a humus smíchaný s hlínou. Naplnil jsem to stejnou směsí a navrch položil drn kořeny nahoru. Moje jabloně a hrušně jsou staré 3 roky. Jabloně jsou už mnohem vyšší než já, hrušky jsou vysoké jako já. Rostou. Minerálku jsem nedával vůbec, jen jsem je od příštího roku zaléval roztoky, letos komplexními a některé chelátem železa. Ale z nouze. Dávky jsou malé, ale výsledek je a je viditelný pouhým okem))

13. září 2018, 20:27
Moc děkuji, opravdu je o čem přemýšlet.
13. září 2018, 20:36
V našich podmínkách potřebujeme minerální vodu! V hlíně se může stát jedem!
13. září 2018, 20:24
Hnojit humusem a zálivkou, jinak nic.
13. září 2018, 19:50

Tohle mi řekla paní ze školky: 400-500 gramů do díry, smíchat s hlínou, nasypat tam zeminu a pak zasadit. To jsem udělal. Meruňka vyrostla do takové velikosti, že je to úžasné.
Ale jabloním a hrušním se vůbec nechce.

13. září 2018, 19:58

Lízo, je dost možné, že ti to řekla, aby ti hrušky brzy umřely na takovou dávku hnojiva a abys k nim zase přišla s penězi – potřebují je prodat! Nebo možná ještě jednodušší: řekla 40-50 gramů a vy si vzpomněl na 400-500 gramů. Zkušený zahradník, který kupujícímu přeje dobře, dobře, nemůže v žádném případě doporučit takovou dávku hnojiv.

13. září 2018, 20:09

Určitě řekla 400-500 gramů, protože jsem si to zapsala a zeptala se znovu 3x.
Jak je nyní můžeme oživit? Myslel jsem, že jsem pro ně naopak věci vylepšil.
Možná máte pravdu, možná jste to řekl schválně.

Přečtěte si více
Která mouka je zdravá - mouka s nejnižším obsahem kalorií | Blog společnosti Lina

13. září 2018, 20:13
Čas na vodu!
14. září 2018, 06:07

Lisa. 1) Zalévejte vydatně, abyste smyli hnojivo. Superfosfát se ale těžko vymývá. 2) Pokud je to vhodné, pak přesaďte na jiné místo, alespoň 1 metr na jednu stranu, ale bez hnojiv. Nebo důkladným promícháním zeminy z jamky s pouhými 40-50 gramy superfosfátu. Rozhodněte se, která možnost je pro vás výhodnější.

13. září 2018, 20:13

Lizo, nevím, čím se prodejce řídil, ale v našich černozemních podmínkách je takové množství superfosfátu jed. Superfosfát je dlouhodobě působící hnojivo a pokud s ním koně přijdou do styku, popálí se! S draslíkem je to jasné, no, je ho tam moc. Nejvíce pochybností je o použití Boru. Bor je samozřejmě pro rostliny nezbytný, ale v takovém množství je super JEDOVAT!

13. září 2018, 18:39

Liso, Maxim má velkou pravdu. Přehnojili jste svou hrušku (hrušky). Nerostou, dokud do vrstev bez kořenů nenalijete hodně slané vody. Jednoduše nasolili půdu a 30 gramů bóru je jen…, to je hodně… K těmto hruškám s hnojivy byste se neměli dva nebo tři roky přibližovat. Pouze občasná zálivka podle počasí

13. září 2018, 19:56
Zalévám je vydatně po dobu 3 měsíců. Jak dlouho je ještě musím zalévat?))
13. září 2018, 19:57
Existuje nějaký způsob, jak otestovat půdu na “slanost”? A možná existuje něco, co tuto sůl odstraňuje?
13. září 2018, 14:03

Hladina podzemní vody kolísá asi o 3 metry a na podzim stoupá. Jenže sousedi mají stromy 5 metrů vysoké a nic se neděje. Naše stromy jsou maximálně 3-4 metry (4-5 let staré). Zbytek je mladý nebo neroste.

V létě zalévám 1-2-3x. za týden, v závislosti na počasí. Na podzim zavlažuji zavlažování.

12. září 2018, 21:50
Ahoj. Otázka první: v jakém roce byly sazenice vysazeny?
13. září 2018, 14:05
Na podzim 2017 a na jaře 2018.
12. září 2018, 22:37

Liso, pokud jsem pochopil, ty stromy jsi zasadila loni na podzim.
Hrušky jsou rozmarní lidé. Zřejmě nestihli na podzim zakořenit a zapustit kořeny. Měli extrémní zimní zážitek. Zamrzly jak nad zemí, tak pod zemí. Během zimy dobře zakryjte kruh kmene stromu a stonky. A dál se starat. Nepotřebujete mnoho hnojiv, ale bylo by dobré podniknout preventivní opatření proti hnilobě kořenů. Previkur-energie pod kořenem na jaře.
Hruškám může po přesazení trvat poměrně dlouho, než zakoření. Nezbývá než čekat.

13. září 2018, 14:15

Andrey, děkuji. Řekněte mi, prosím, když nejprve naliji Previcur Energy a pak strom na zimu zakryji kruhem z kokosového kmene, bude to vhodná volba, nebo bych měl hledat izolaci jako slámu? Jen se bojím, že by se mohly objevit myši, byly tam před 3-4 lety.

13. září 2018, 16:38
Proč potřebujete v zimě nalít Previkur Energy? Rostliny se připravují ke spánku.
13. září 2018, 19:27

Přečtěte si více
Jak dlouho vydrží maso v lednici: rady od redaktorů Edima Doma

Liso, abyste chránili kmen hrušně před myšmi, musíte ji zabalit střešní lepenkou, ale nezapomeňte ponechat mezi kmenem a střešní lepenkou 4-5 cm vzduchovou mezeru. Jedná se o nejspolehlivější ochranu proti hlodavcům. Proč izolovat hrušeň v Belgorodu? Určitě ji potrápíš svými námluvami a. možná ji úplně doženeš, když jí nacpeš tohle, tamto a třetí moc. To nemůžeš.

ochrana před myšmi.

13. září 2018, 20:01

Zateplit, protože je sníh a mráz, a pak ostré slunce a ukazuje se, že do ledna je dlouhý podzim, a pak 2 měsíce mráz, a týden možná 2 velké mrazy, -25, za městem -30 Máme velmi vysokou vlhkost + žádný plot = vítr. I hrozny se musí zabalit. Protože se bojí ledu (jeho tchán je vinař s 20letou praxí).
Letos jsem růže nezakrýval a v důsledku toho zmrzly a musely se ořezávat téměř až ke kořenům.

13. září 2018, 20:44

Liso, napsal jsem: „Previkur-energie až do kořene jaro. »
Teď už mu nebude k ničemu. Může to být i naopak. Fosetil hliník může vyvolat otevření růstových pupenů. Nyní je to zcela zbytečné. Kruh kmene stromu je lepší izolovat něčím, co myši nepřitahuje. Například listí, smrkové větve, piliny. Na jaře to vše samozřejmě odstraňte a spálte. Zároveň získáte i popel.

13. září 2018, 20:45
Rozumím, děkuji.
13. září 2018, 09:21

Budu podporovat respektovanou Andrey. Když jsem byl školák a žil v Černozemské zóně, ve škole nás učili, jak dobré a užitečné je sázet stromy. Ale můj otec, když viděl můj impuls, rozhodl se toho využít a koupil pár sazenic hrušek a jabloň. Zasadil jsem je a začal vděčně čekat na ovoce. A stromy stály několik let. A začaly růst, když jsem se stal seniorem ve škole. A začaly přinášet ovoce, když jsem se stal studentem. Ale už jsem o ně ztratil zájem. Přesněji řečeno, vysadil jsem již desítky ovocných stromů. Dodnes si pamatuji odrůdu jabloní. Znělo to romanticky – “The Kursk Nightingale”. A ovoce je takové. Hodně štěstí všem a trpělivosti.

13. září 2018, 11:33

Podporuji předchozí řečníky ohledně hrušek. Koupil jsem je ze školky Rostok v sousední oblasti Belgorod, zónované, ruské odrůdy)) Seděly bez pohybu dva roky, už jsem je chtěl odstranit. Do třetice něco začalo po troškách růst. Po třech sezónách začaly růst, loni vykvetly několika květy, letos už bylo několik plodů. Obecně bylo zahřívání dlouhé))

13. září 2018, 14:06

Taky jsem to tam koupil, jen jabloň Slava Pobeditelyu, seděla velmi dlouho, pak za 2 týdny vyklíčila.

13. září 2018, 16:37
Nechte rostlinám čas zakořenit.
13. září 2018, 20:02
Kdyby to byl 1 rok, tak bych to pochopil.
13. září 2018, 20:01

Liso, abych to shrnula! Správně jste zasadili stromy, vykopali jámu, ořezali kořeny a zařídili drenáž. Velký! Obvykle se břidlice, železo a další materiály umisťují do výsadbové jámy, když je hladina spodní vody vysoká, ale ve vašem případě to nebylo nutné. Při výsadbě peckovin a jiných dřevin, při vysoké hladině spodní vody, existuje speciální technologie, kdy se vykope jáma 1x1x1 metr a na dno se umístí potřebný materiál tak, aby se při pěstování kořeny o tuto bariéru opřely a začaly vodorovně růst. Ale o to nejde.
Problém vidím v obrovském množství minerálních hnojiv a nejvíce mě znepokojuje bór!
Podle mého názoru je při výsadbě nutné přidat do výsadbové jámy:
1. Dlouhodobý humus, kompost, bez dusíku.
2. Dvojitý superfosfát 60-100 gramů.
3. Síran draselný nebo síran hořečnatý draselný 70-100 gramů.
Před výsadbou musíte kořen sazenice na několik hodin namočit do vody nebo podle mého názoru do roztoku Kornevin, Heteroauxin, Ribav Extra nebo Fitozont. Nechte uležet asi 12 hodin a poté začněte sázet.
Důkladně promíchejte všechna hnojiva a organickou hmotu, přidejte vrchní zeminu, abyste vytvořili hromádku a zasadili strom. Po výsadbě nezapomeňte zalít 2-3 kbelíky vody. Druhý den bych si připravil roztok z kořene, heteroauxinu, přidal extra nebo fytozont, zalil jedním nebo dvěma kýblemi vody a o týden později, podle počasí, nalil podruhé.

Přečtěte si více
V lesích Čeljabinské oblasti je tuna hub. Jak rozlišit mezi pravými a nepravými medovými houbami, máslovými houbami a dalšími | - Novinky v Čeljabinsku

Co mě na vašem příběhu opravdu znepokojuje, je přidání boru v takovém množství. S otravou rostlin bórem jsem se nesetkal, takže nemůžu říct nic rozumného. Odborníci vám určitě pomohou.

Sázejte a pěstujte s radostí!

13. září 2018, 20:07
Děkujeme!
Je 30 g boru pro rostlinu hodně?
Je to jako krabička od sirek.
13. září 2018, 20:23
Velmi! A byla to kyselina boritá nebo .
13. září 2018, 20:34

Ne, je to bór, ne kyselina.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button